آغاز برنامه های ایام الله دهه فجر در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

دکتر محمد انصاری،قائم مقام معاونت فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب در گفتگویی به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران واقعه‌ای مذهبی، سیاسی و تاریخی است که مدل آن قابلیت بسیار بالایی برای بررسی و پژوهش در مراکز علمی مربوط به این رشته‌ها را دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران در سایه ایمانی الهی، حاصل رهبری مدبرانه و سیاست‌مدارانه امام راحل، خمینی کبیر (قدس‌سره) و مجاهدت بی‌دریغ تمام دین‌داران رنج‌کشیده از ستم طاغوت بود. این نهضت الهی-بشری پس از گذشت چهار دهه هنوز دارای ابعاد کشف نشده بسیاری است که با مطالعه علمی و پژوهش‌های مختلف در حوزه علوم انسانی باید به آن‌ها پرداخت.

مدیر کل حوزه ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اکنون چهل سال است که از این رویداد فرخنده می‌گذرد و در این سال‌ها علیرغم رخدادهای تلخ و شیرین، هجمه‌ها، دشمنی‌ها و تحریم‌ها و مانند آن دست‌آوردهای ارزشمندی در حوزه‌های کلان علمی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سطح ملی و بین المللی حاصل شده است و می‌توان گفت که انقلاب ایران به نوعی پختگی رسیده است. که البته این توفیقات نیز در بسیاری از مجامع و محافل داخلی و خارجی مغفول مانده است و مورد بی‌مهری دوست و دشمن واقع شده است.

انصاری افزود: ایام دهه فجر و تخصیص این دهه از سال به انقلاب اسلامی، فرصت مغتنمی برای بررسی، بازگویی و پاسداشت این هدیه الهی به مردم ایران است و تمامی ارکان دانشگاه ادیان و مذاهب هر ساله تمامی تلاش خود را برای رسیدن به این هدف مقدس به کار می‌بندند.

دکتر محمد انصاری سپس با اشاره به تقارن ایام‌الله دهه فجر با ایام سوگواری حضرت صدیقه کبری(س) گفت: تلاش این معاونت و نیز تمامی مجموعه مدیریتی دانشگاه بر تنوع و هدفمند بودن مراسم‌های دهه فجر انقلاب اسلامی امسال است به گونه‌ای که در کنار بزرگداشت انقلاب، مقام شامخ ام‌الائمه حضرت زهرا(س) نیز تجلیل و تکریم شده و سوگواری ایشان به نحو شایسته انجام شود.

وی در ادامه برگزاری جلسات علمی و سخنرانی در هر روز از ایام دهه فجر، پخش مستندهای انقلاب، بازدید از بیت امام خمینی(ره) در قم، زیارت و غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی، دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، تجلیل از فجرآفرینان، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، برگزاری جلسات شعر فاطمی(س) و شعر انقلاب را برخی از برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای این ایام برشمرد.

مطالب مشابه