مدیر شبکه هدد بیان کرد؛

موضوع درآمدزایی و اقتصاد جزء لاینفک صنعت رسانه است

تاریخ انتشار:

رسانه‌ای که شغل دیگری دارد و درآمد آن شغل را صرف کار رسانه‌ای می‌کند یک صعنت رسانه‌ای نیست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات سلسله نشست علمی لبه دانش با موضوع «اقتصاد رسانه بارویکرد اقتصاد فردی در رسانه» و با حضور و ارائه کرار انصاری منش «مدیر شبکه هدهد صاحب امتیاز و مدیر مسئول پایگاه خبری تیتریک آنلاین، صاحب‌امتیار و مدیرمسئول مجله عصر شبکه» برگزار شد.

کرار انصاری منش ضمن معرفی شبکه هدهد بیان کرد: شبکه اختصاصی کودک و نوجوان است که بر بستر ماهواره و اینترنت فعالیت می‌کند. شبکه هدهد با نظارت دقیق کارشناسان حوزه و کودک و نوجوان به تولید برنامه‌های جذاب و متنوع و پخش انیمیشن‌های روز دنیا می‌پردازد تا محتوای سالم و با کیفیت در اختیار مخاطبینش قرار دهد و شبکه هدهد به دو زبان فارسی و عربی پخش می‌شود.

مدیر شبکه ماهواره‌ای هدهد در خصوص پیشبرد اقتصاد رسانه گفت: موضوع درآمدزایی و اقتصاد جزء لاینفک صنعت رسانه است. همچنین آموزش، تولید محتوای معنادار و افزایش مهارت‌ها در این حوزه بسیار حائز اهمیت است. فعالان رسانه باید صحنه رسانه‌ای را در دست بگیرند و با محتوای علمی و ساماندهی شده خلاقیت را وارد حوزه رسانه کنندد.

وی در خصوص تعریف صنعت رسانه افزود: کسب درآمد رسانه‌ها از طریق رسانه و محصولات رسانه‌ای تعریفی است که بنده از صنعت رسانه دارم. چراکه ممکن است برخی رسانه‌ها کسب درآمدشان از طرق دیگر باشد. رسانه‌ای که شغل دیگری دارد و درآمد آن شغل را صرف کار رسانه‌ای می‌کند یک صعنت رسانه‌ای نیست.

مدیر شبکه هدهد ادامه داد: اگر رسانه‌ای آنقدر قدرت پیدا کند که بتواند چرخه خودش را از طریق خودش هدایت کرده و درآمدزایی کند و ارزش‌افزوده اقتصادی ایجاد کند می‌شود صنعت. در غیر این صورت رسانه یک صنعت نیست. تعریف دوم صنعت رسانه، تولید پیام برای کسب قدرت و ثروت است. تعریف کلی آن نیز این است که به تمام نهاده‌هایی گفته می‌‌شود که در زمینه تولید، توزیع، انتشار اطلاعات، محتوا و سرگرمی فعالیت می‌‌کند.

کرار انصاری منش افزود: این صنعت شامل مجموعه‌ای از رسانه‌‌هاست که می‌تواند شامل رسانه‌های چاپی‌، صوتی، تصویری و دیجیتال باشد. همه این تعاریف منوط بر این است که رسانه بتواند از طریق خود ایجاد درآمدزایی کند. دیدگاه‌های مختلفی نسبت به رسانه به عنوان یک نهاد فرهنگی یا به عنوان یک بنگاه اقتصادی وجود دارد، این دو دیدگاه از یکدیگر جدا نیستند و موضوع درآمدزایی و اقتصاد جزء لاینفک صنعت رسانه است.

350a4054-2
350a4054-2
350a4069-2
350a4085
350a4089
350a4106
350a4107-2
350a4115

مطالب مشابه