حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب بیان کرد؛

استاد سید علی موسوی نژاد، از لحاظ اخلاقی یک استاد طراز و شاخص محسوب می‌شود

تاریخ انتشار:

تعهد و مسئولیت پذیری جناب آقای موسوی نژاد زبان زد خاص و عام است.

آیین نکوداشت مقام علمی و فرهنگی استاد سید علی موسوی نژاد با حضور اساتید، علما و نخبگان علمی و فرهنگی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

در ابتدای این آیین حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تجلیل از شخصیت طراز بالای استاد سید علی موسوی نژاد، عنوان کرد: ایشان از یک خانواده ریشه‌دار و خوش‌نام در خراسان به دنیا آمده‌اند. اغلب فضلای مشهد در مدرسه آیت الله سید محمد موسوی نژاد تحصیل کرده‌اند و این مدرسه منشا خیر و برکات زیادی برای جامعه علمی و حوزوی خراسان بوده است. روحیه ایشان نیز برگرفته از سجایای اخلاقی و علمی پدرشان است.

موسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب در خصوص مقام علمی استاد موسوی نژاد افزود: وی در مباحث مطالعات زیدیه تحقیقات بی‌نظیری داشته است. ایشان مطالعات زیدیه را به صورت عمیق انجام داده و باعث پرورش شاگردان بسیار زیادی شده است.جناب موسوی نژاد همواره جزو بهترین مدرسین دانشگاه ادیان و مذاهب بوده و علاقمندان و شاگردان زیادی نیز دارد. می‌توان گفت ایشان در حوزه مطالعاتی زیدیه صاحب سبک هستند. همچنین استاد موسوی نژاد در زمینه ارتباط با علمای حوثی‌های یمن اقدامات شگرف و موفقیت آمیز فراوانی داشت به طوری که سبک معرفی زیدیه مدیون تلاش های علمی وی بود.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب در ادامه با اشاره به شخصیت و خصوصیات فردی استاد موسوی نژاد تاکید کرد: ایشان بسیار انسان متواضعی است و کوچکترین روحیه منفی شخصیتی،در دوران حضورشان در دانشگاه ادیان و مذاهب دیده نشد و ایشان از اولین جانبازان جنگ تحمیلی موسسه ما است که شاخص و ملاک ما نیز در انتخاب ایشان محسوب می‌شود. تعهد و مسئولیت پذیری جناب آقای موسوی نژاد زبان زد خاص و عام است. از لحاظ اخلاقی ایشان یک استاد طراز و شاخص محسوب می‌شود و ما امیدواریم دانشجویان ما بتوانند همچنان از ظرفیت بالای علمی ایشان بهره‌مند شوند و البته اینگونه نیز است و ما هنوز مراودات علمی خوبی با ایشان داریم.

در ادامه این آیین استاد سید علی موسوی نژاد با اشاره به اینکه تاسیس دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از اقدامات مهمی بود که توانست فرصتی را برای علاقه‌مندان تحقیق و تحصیل فراهم آورد گفت:یکی از دغدغه‌های علمی جناب حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب تحقیق و پرورش نیروی متعهد و متخصص در حوزه ادیان و مذاهب بود که با تاسیس مرکز مطالعات ادیان و سپس دانشگاه ادیان و مذاهب توانست فرصتی را برای بسیاری از علاقه‌مندان تحصیل و علم آموزی در حوزه ادیان و مذاهب فراهم آورد و این اقدام بسیار مهم شایسته تقدیر و قدردانی است.

استاد موسوی نژاد در ادامه با تقدیر و تشکر از دانشگاه ادیان و مذاهب برای برگزاری این آیین نکوداشت گفت: این یک واقعیت است که انسان نباید از تجلیل و تقدیرها خوشش بیاید و لذت ببرد. قرآن کریم می‌فرماید: کسانی که از اقدامات نکرده و تجلیل دیگران نسبت به خود خشنود شوند دچار عذاب اخروی می‌شوند. بنده در برابر این همه لطف دوستان، شرمنده و خجالت زده هستم و از همه دوستان و اساتید بزرگواری که با سخنانشان ما را مورد لطف و محبت خویش قرار دادند تقدیر و تشکر می‌نمایم.

گفتنی است در این آیین نکوداشت برخی از چهره‌های علمی و فرهنگی نیز  با سخنانی به جایگاه بالای علمی ، اخلاقی و خانوادگی استاد سید علی موسوی‌نژاد پرداخته و از خدمات علمی و فرهنگی ایشان تجلیل کردند.

 

02-3
02-3
350a3362
03-3
350a3285
350a3208
350a3270
350a3263-2
04-2
07
350a3306
350a3390
350a3395-2
350a3434
350a3309
350a3328
350a3336-2
350a3125
350a3231
350a3322-2

مطالب مشابه