اثر حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی نهاوندی؛

کتاب ظرفیت شناسی و بررسی توسعه دانش فقه در موضوع هنر و رسانه منتشر شد

تاریخ انتشار:

کتاب ظرفیت شناسی و بررسی توسعه دانش فقه در موضوع هنر و رسانه نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی نهاوندی از سوی انتشارات مرکز فقهی ائمه‌اطهار علیهم‌السلام منتشر شد.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی،رسانه و ارتباطات،کتاب «کتاب ظرفیت شناسی و بررسی توسعه دانش فقه در موضوع هنر و رسانه» نوشته حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر علی نهاوندی، استاد دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب و مدرس خارج فقه رسانه به همت انتشارات مرکز فقهی ائمه‌اطهار علیهم‌السلام به زینت طبع آراسته شد.

فقه هنر و فقه رسانه به عنوان یک باب مستقل و گرایش دانشی، سابقه‌ای در میراث فقهی ندارد؛ گرچه برخی مسائل آن در کتب فقهی مطرح شده است. برای آنکه بتوان سیر تطور فقه هنر و نیز فقه رسانه را برسی کرد؛ باید مسیر پیدایش، شکل گیری و مراحل گسترش و توسعه آن مورد جستجو قرار گیرد. تلاش این تحقیق بر آن است که گزارش جامع و کاملی از فرایند تطورات فقه هنر و رسانه در سده اخیر حوزه علمیه قم و تلاش‌های پیش روی حرکت دانش فقه هنر و فقه رسانه را در بستر زمان و ظرفیت توسعه آن به عنوان یک رشته و گرایش دانشی در عرصه آموزشی و پژوهشی را پیشنهاد نماید.

بی‌شک در این زمینه تحقیقی مستقل و نظام‌مند که سیر تطور مباحث و مسائل فقه هنر و فقه رسانه را برسی کرده باشه تاکنون وجود نداشته است.

پیش از این نیز کتاب های «هنر هفتم و سینمای تعاملی»،«واکاوی سینمای دینی و نظام مسائل فقه هنر هفتم» و «نظام مسائل فقه، هنر و رسانه:،توسط همین پژوهشگر فقه رسانه تالیف شده است.

مطالب مشابه