حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب؛

درگذشت عالم ربانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید فاضل میلانی را تسلیت گفت

تاریخ انتشار:

نگاه بین‌الادیانی‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سید فاضل میلانی، به دستاوردهای ارزشمندی در تعامل مسلمانان و پیروان دیگر ادیان ابراهیمی انجامید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، در پی درگذشت حجت‌الاسلام والمسلمین سید فاضل میلانی، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب با صدور پیامی درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفت.

 بِسْمِ ٱللَّٰهِ ٱلرَّحْمٰنِ ٱلرَّحِيمِ

 «إذا ماتَ المؤمنُ الفَقيهُ ثُلِمَ في الإسلامِ ثُلمَةٌ لا يَسُدُّها شيءٌ»

درگذشت عالِم خدوم و مروج خستگی‌ناپذیر دین و مذهب در جهان، به‌ویژه در انگلستان، جناب حجت‌الاسلام والمسلمین سید فاضل میلانی مایه‌ی تأسف و تأثر گردید.
این مجتهد آشنا با مطالعات جدید که درکنار تحصیلات حوزوی، دکتری خود را در فلسفه اسلامی از آکسفورد دریافت کرده بود، تبادل علمی با دنیای غرب را با جدّیت دنبال می‌کرد و از رهگذر آشنایی‌اش با دو سنت فکری غرب و اسلام، منشأ خدمات بسیاری در عرصه‌های گوناگون فرهنگی و علمی و ازجمله، در مسند ریاست بنیاد آیت‌الله خوئی در لندن گردید.
در میان دغدغه‌های والای او باید از نگاه بین‌الادیانی‌اش یاد و تجلیل کنیم که به دستاوردهای ارزشمندی در تعامل مسلمانان و پیروان دیگر ادیان ابراهیمی انجامید.
اینجانب ضمن تسلیت درگذشتِ این تلاشگر عرصه‌ی دین و فرهنگ به حوزه‌های علمیه‌ی نجف و مشهد و بیوت محترم آیات میلانی، خوئی و قزوینی، از خدای متعال، علوّ درجات آن فقید سعید را مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب،
مؤسس و رئیس هیئت امنای دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه