حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر علی نهاوندی:

متاورس ترکیبی از جهان فیزیکی و دیجیتال است

تاریخ انتشار:

حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر علی نهاوندی، مدرس خارج فقه رسانه متاورس را ترکیبی از جهان فیزیکی و دیجیتال و به معنای جهانی فراتر از زمان عنوان کرد و گفت: نگرش نظام مند به مسائل فقهی متاورس ضروری است.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات ،حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر علی نهاوندی  استاد دانشکده علوم اجتماعی، رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب و مدرس خارج فقه رسانه در کرسی علمی ترویجی «بررسی شبکه مسایل فقهی فن آوری متاورس» که در پژوهشگاه فقه معاصر برگزار شد با اشاره به اینکه ابتدا باید مفردات متاورس را شناسایی سپس به مباحث فقهی پرداخت، گفت: متاورس در آینده با سرعت بالایی رویش خواهد کرد امروز باید برای مواجهه با آن از نظر فقهی بپردازیم اما ابتدا باید مفردات آن را به خوبی شناسایی کرد و در بیان حکم عجله به خرج نداد.

وی نگرش نظام مند به مسائل فقهی متاورس را لازم دانست و ابراز کرد: هیچ کتاب و پایان نامه ای در موضوعات فقهی متاورس تا به الان نداشتیم و این موضوع می طلبد که با جدیت بیشتر در حوزه به مسایل آن ورود کرد.

حجت الاسلام نهاوندی متاورس را ترکیبی از جهان فیزیکی و دیجیتال و به معنای جهانی فراتر از زمان عنوان کرد و ادامه داد: متاورس یک فضای دیجیتال مشابه فضای فیزیکی است اما فراتر از فضای فیزیکی عمل می کند.

مطالب مشابه