افتخاری دیگر برای دانشگاه ادیان و مذاهب رقم خورد؛

انتشار مقاله دکتر هاتف پوررشیدی علی‌بیگلو در مجله معتبر بین‌المللی علوم اعصاب

تاریخ انتشار:

مقاله دکتر هاتف پوررشیدی علی‌بیگلو ،عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی،رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب در مجله معتبر بین‌المللی علوم اعصاب منتشر شد.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی،رسانه و ارتباطات ،مقاله دکتر هاتف پوررشیدی علی‌بیگلو ،عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی،رسانه و ارتباطات دانشگاه ادیان و مذاهب با عنوان A critical study on the researches about the application of neurotechnology in education (بررسی انتقادی تحقیقات در مورد کاربرد نوروتکنولوژی در آموزش)در مجله معتبر بین‌المللی International Journal of Neuroscience که در حوزه علوم شناختی فعالیت دارد در تاریخ ۳۱ می‌۲۰۲۴ به چاپ رسیده است.

در این مقاله که با همکاری دکتر جواد علی‌پور از اعضای هیئت علمی دانشگاه تبریز تدوین شده است، موضوع مهم و به روز کاربرد ابزارها و تکنولوژی‌های مرتبط با علوم شناختی موسوم به neurotechnology در آموزش و کلاس‌های درس با روش تحلیل ثانویه مورد نقد و ارزیابی قرار گرفته است.

مجله بین‌المللی علوم اعصاب یک مجله علمی هفتگی است که از سال ۱۹۷۰ منتشر می‌شود و رتبه Q۲ اسکوپوس را در اختیار داشته و ایمپکت فکتور آن نیز ۲/۲ است.

علوم اعصاب یا نوروساینس (Neuroscience) دانش مطالعه‌ دستگاه یا سامانه عصبی و زیرشاخه‌ای چندرشته‌ای از زیست‌شناسی است که با بهره‌گیری از فیزیولوژی، آناتومی، زیست‌شناسی تکاملی و زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، مدل‌سازی ریاضی و روان‌شناسی به درک ویژگی‌های نورون‌ها و مدارهای عصبی می‌پردازد. به‌طور سنتی علوم اعصاب یکی از زیر شاخه‌های پزشکی و زیست‌شناسی و داروسازی شناخته می‌شد. به هر رو این دانش اکنون یک دانش میان رشته‌ای است و در واقع با دیگر رشته‌های دانش مانند روان‌شناسی، شیمی، رایانه، مهندسی، زبان‌شناسی، ریاضی؛ پزشکی، فیزیک و فلسفه همکاری دارد. در برخی منابع از آن به فلسفه اعصاب نیز یاد شده است.

متن انگلیسی مقاله منتشر شده در لینک زیر قابل دریافت است:

A critical study on the researches about the application of neurotechnology in education

مطالب مشابه