دکتر وحید سهرابی‌فر بیان کرد؛

رویکرد جدید به فلسفه اسلامی حول انسان، دغدغه‌ها و مسائل اوست

تاریخ انتشار:

دکتر وحید سهرابی فر با حضور در مدرسۀ تابستانی آکادمی اسلامی آلمان به ارائه سخنرانی پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر وحید سهرابی فر، رئیس دانشکده ادیان و عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب که مدتی‌ست برای دوره پژوهشی پسادکتری در دانشگاه بن آلمان به سر می‌بَرد، برای ارائه یک سخنرانی به آکادمی اسلامی آلمان در شهر هامبورگ دعوت شد. در این سخنرانی که در مدرسۀ تابستانی آکادمی اسلامی آلمان برگزار شد دکتر سهرابی‌فر در موضوع «فلسفه اسلامی» و «خدا و زندگی: نگاهی دوباره به فلسفه اسلامی» به ارائه مطالب خود پرداخت.

دکتر سهرابی‌فر در این سخنرانی ابتدا رویکرد جدید به فلسفه اسلامی را مطرح کرد و گفت: این رویکرد جدید محور اصلی انسان، دغدغه‌ها و مسائل اوست و تمرکز بر مسائل انضمامی و زمینی او دارد.

وی در ادامه نیز مروری بر خداشناسی صدرا ارائه کرده و بحث خود را در دو ساحت «اثبات وجود خداوند» و نیز «ویژگی‌های خداوند» پی گرفت و به برخی از مسائل انسان معاصر پرداخت.

وی همچنین به‌طور مشخص از مسئله معناداری و پوچی زندگی و نیز از تنهایی (و انواعش) سخن گفت و بیان کرد: در نهایت میان این چالش‌ها و بخش‌هایی از خداشناسی صدرا ارتباطی برقرار می‌گردد و نشان داده می‌شود که خداشناسی او ظرفیت پرداختن به چنین مسائلی را دارد.

در ادامه دکتر سهرابی فر ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آکادمی اسلامی آلمان و مسجد امام علی (ع) ـ که یادگار مرحوم آیت‌الله بروجردی است ـ گفت‌وگوی ویژه‌ای با جناب حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر مفتح ریاست آکادمی اسلامی آلمان داشت و در جریان روند برنامه‌های جاری این مرکز قرار گرفت. در این جلسه نیز بر موضوعات و دغدغه‌های مشترک تأکید شد و زمینه همکاری و هم‌افزایی‌های علمی و فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

untitled3
untitled3
untitled2
untitled4-2
untitled1-3
photo_2024-05-27_08-41-24

مطالب مشابه