حضور رئیس فدراسیون زرتشتیان آمریکا به همراه هیئتی از فعالان حوزه ادیان در دانشگاه

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب رئیس فدراسیون زرتشتیان آمریکا به همراه هیئتی متشکل از فعالان حوزه ادیان آمریکا و کانادا از این دانشگاه دیدن کردند و با مسئولین آن به گفتگو نشستند.

در این دیدار که عصر پنجشنبه 23 فروردین 97 در سالن امام موسی صدر و با حضور خانم دکتر پورمحمدی از اعضای هیئت‌علمی و آقای صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در بیاناتی به سؤالات میهمانان پاسخ گفت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در ابتدای سخنانش با خوشامدگویی به میهمانان دانشگاه ادیان و مذاهب را خانه همه پیروان ادیان خواند.

وی در ادامه هدف از رسالت همه پیامبران را اتمام فضائل اخلاقی و وحدت نوع بشر خواند و افزود: مهم‌ترین معضل امروز بشر جدایی انسان‌ها از همدیگر است و متأسفانه ما انسان‌ها دین را که باید مایه وحدت باشد ابزار اختلاف فرض کرده ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب از رسالت پیامبر اسلام گفت و افزود: پیامبر ما دینی جدید نیاورد بلکه مبعوث شد تا فضائل اخلاقی‌ای که انبیای پیشین آورده بودند را تکمیل کند.

وی در پایان با اشاره به نظریات علامه طباطبایی درباره اشتراک همه ادیان در داشتن آموزه‌های توحیدی گفت و همه ادیان ازجمله زرتشت و هندوئیسم و … را دارای اصولی مشترک از این نظر خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در ادامه به پرسش‌های میهمانان که غالباً درباره وضعیت زن در ایران، حجاب زنان، وضعیت اقلیت‌های دینی در ایران و جایگاه زنان در جامعه علمی کشور بود پاسخ گفت.

گفتنی است پیش از سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب آقای صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب توضیحاتی را در معرفی دانشگاه و وضعیت آموزش و پژوهش درباره ادیان غیرابراهیمی ازجمله زرتشت به رئیس فدراسیون زرتشتیان آمریکا و دیگر میهمانان ارائه کرد.

مطالب مشابه