حضور رئیس مرکز اسلامی اتریش در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب،‌ رئیس مرکز اسلامی امام علی (ع) اتریش در این دانشگاه حضور یافت و با قائم مقام ریاست آن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که روز یکشنبه 13 اسفند 96 انجام گرفت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محسن زاده رئیس مرکز اسلامی امام علی اتریش با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جعفرطیاری قائم مقام ریاست، دکتر مفتاح رئیس دانشکده ادیان و نیز آقای صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب به گفتگو پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جعفرطیاری قائم مقام ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به سخنرانی اخیر سفیر اتریش در این دانشگاه این کشور را هدفی مطلوب برای روابط دانشگاهی حول گفتگوی ادیان دانست و از علاقه‌مندی سفیر این کشور به این‌گونه روابط گفت.

 دکتر مفتاح رئیس دانشکده ادیان نیز در این دیدار بر ضرورت هوشیاری در همکاری‌های دانشگاهی، لزوم اجرای برنامه‌های هدفمند و پیشگیری از اقدامات آسیب‌زا در این حوزه تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر محسن زاده رئیس مرکز اسلامی امام علی اتریش که ریاست آکادمی ایمان اتریش را نیز بر عهده دارد، در این دیدار ضمن برشمردن وجوه اهمیت منطقه‌ای اتریش در اروپا، وین را حلقه وصل شرق و غرب اروپا خواند که بیشترین جمعیت دیپلمات را به‌واسطه وجود سازمان‌های بین‌المللی متعدد در خود جای‌داده است.

وی با اشاره به لزوم آشنایی حاضرین در همکاری‌های علمی و ادیانی با زبان و فرهنگ کشور مقصد بر لزوم به‌کارگیری دانشجویان و پژوهشگران آشنا به زبان خارجی تأکید کرد.

آقای صالحی مدیر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در بخشی از این دیدار با اشاره به اختتام اخیر ششمین دوره بین‌المللی کوتاه‌مدت شیعه شناسی در این دانشگاه گزارشی از شرکت‌کنندگان و نحوه اجرای این دوره ارائه داد.

در ادامه این دیدار طرفین چندوچون همکاری‌های علمی و ادیانی قابل‌اجرای کوتاه‌مدت و بلندمدت را بررسی و درباره ابعاد گوناگون آن گفتگو کردند.

گفتنی است تا سال 1371 شمسی ایرانیان مقیم وین مکانی برای انجام مراسم عبادی و فرهنگی خود نداشتند اما در این سال منطقه 6 وین مکانی از سوی جمهوری اسلامی ایران خریداری شد که بانام مرکز فرهنگ اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد. با استقرار حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای معزّی به‌عنوان ریاست مرکز اسلامی وین در مهرماه سال 1379 فعالیت‌های اسلامی این مرکز گستـــــرش یافت و در خردادماه 1380، اساسنامه مرکز اسلامی به ثبت رسمی رسید و به نام مرکز اسلامی امام علی وین تغییر نام یافت. هم‌اکنون مرکز اسلامی امام علی (ع) با انجام مراسم دینی و فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغ و نشر معارف اسلامی یکی از مجامع فعال مذهبی اتریش بشمار می‌رود.

آکادمی آموزشی پژوهشی ایمان نیز زیر نظر مرکز اسلامی وین به‌منظور انتقال مفاهیم علوم اسلامی و انسانی به علاقه‌مندان و جویندگان معارف وحیانی دین مبین اسلام بر اساس آموزه‌های مکتب نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام (مکتب تشیع) شکل‌گرفته و به دنبال انجام پروژه‌های علمی و آکادمیک آموزشی و پژوهشی برای رسیدن به این مهم است. این آکادمی در بخش آموزشی خود آموزش‌های کوتاه‌مدت و آموزش‌های بلندمدت در مقاطع تحصیلی آکادمیک را مدنظر دارد.

مطالب مشابه