حضور جمعی از بانوان فرهیخته قرقیزستان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعی از بانوان فرهیخته کشور قرقیزستان ضمن حضور در این دانشگاه به بازدید از بخش‌های مختلف آن پرداختند.

این گروه در بدو دیدار خود برای آشنایی بیشتر با ساختار آموزشی دانشگاه در نشستی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب شرکت کردند.

در این نشست ابتدا کلیپ معرفی دانشگاه برای هیئت قرقیزی پخش شد و سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب توضیحاتی را در رابطه با نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه ارائه داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب گفت: این دانشگاه در فضایی به‌دوراز تعصب و جانب‌داری از جریانی خاص و تنها با اهداف دانشگاهی در ادیان مختلف به پژوهش و آموزش می‌پردازد و با دانشگاه‌های بسیاری در دنیا در این زمینه همکاری می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب همچنین در پایان از آمادگی دانشگاه ادیان و مذاهب برای همکاری آکادمیک با همتایان قزاقستانی سخن گفت.

در ادامه این نشست بانوان قرقیزی نیز که متشکل از اساتید و مدیران برخی دانشگاه، وکلا، خبرنگاران، نمایندگان پارلمان و وزیر سابق فرهنگ کشور قرقیزستان بودند به طرح نظرات خود درباره روابط فرهنگی و دینی  دانشگاه های ایران و قزاقستان پرداختند.

زنان قرقیزی در صحبت‌های خود ضمن تحسین فعالیت‌ها و رویکرد دانشگاه ادیان و مذاهب آنچه در دیدار از ایران تجربه کردند را بسیار مثبت و متضاد با شنیده‌های قبلی‌شان خواندند.

هیئت بانوان قرقیزی در ادامه حضور خود در دانشگاه ادیان و مذاهب از کتابخانه تخصصی آن نیز دیدن کردند.

مطالب مشابه