حضور سفیر بوسنی و اساتید دانشگاه سارایوو در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، سفیر بوسنی هرزگوین ضمن حضور در این دانشگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب، رئیس آن دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی گرم به سفیر بوسنی هرزگوین از تألیف و ترجمه کتاب‌های ارزشمند در حوزه ادیان و مذاهب در این دانشگاه گفت و بر ادامه این رویکرد تأکید کرد.

وی با اشاره به حضور سفرای کشورهای مختلف در دانشگاه ادیان و مذاهب، بوسنی و هرزگوین را کشوری خاص و دارای اولویت در برقراری همکاری‌های دانشگاهی خواند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب همچنین خطاب به اساتید دانشگاه سارایوو که سفیر کشورشان را در این دیدار همراهی می‌کردند، شهر سارایوو را به خاطر زندگی مسالمت‌آمیز ادیان مختلف ازجمله مسیحیان ارتدکس و کاتولیک و مسلمانان شیعه و سنی در کنار هم به رنگین‌کمان ادیان تشبیه کرد و احترام و بردباری متقابل را رمز این همزیستی خواند.

وی با یادآوری دوران جنگ بوسنی ایران و بوسنی و مردم آن‌ها را برادر خواند و یاد شهید نواب را که در این جنگ به شهادت رسید گرامی داشت.

سفیر بوسنی هرزگوین نیز در این دیدار با اشاره به دیدارهای متعدد خود از دانشگاه‌های مختلف ایران به‌ویژه تهران از وجود همکاری‌های علمی دانشگاه‌های دو کشور ابراز خرسندی و بر ادامه این همکاری‌ها تأکید کرد.

در ادامه این دیدار آقای دکتر مفتاح و حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی منش روسای دانشکده‌های ادیان و عرفان به رایزنی با سفیر بوسنی و اساتید دانشگاه سارایوو درباره زمینه‌های همکاری آموزشی و پژوهشی پرداختند.

دو طرف در پایان پیش‌نویس تفاهم‌نامه همکاری را باهم مبادله کردند و مقرر شد گام‌های لازم را برای عملی کردن مفاد آن بردارند.

 

مطالب مشابه