تبادل نظر اساتید و دانشجویان دانشکده ادیان با همتایان ژاپنی

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، جمعی از دانشجویان دانشگاه ریوکوکوی ژاپن به سرپرستی پروفسور سانو توسئی، استاد دانشکده روابط بین فرهنگی این دانشگاه در نشستی با برخی اساتید و دانشجویان دانشکده ادیان به گفتگو و تبادل‌نظر پرداختند.

در این نشست آقایان دکتر مفتاح، علیمردی، و فرهودی به همراه جمعی از دانشجویان دکتری دانشکده ادیان به بحث و گفتگو درباره مطالعات اسلام‌شناسی در ژاپن و مطالعات ادیان شرق در ایران با هیئت دانشگاه ریوکوکو پرداختند.

دکتر مفتاح در این نشست، مطالعه و معرفی ادیان طبق دیدگاه پیروان خود هر دین و به‌دوراز پیش‌داوری را از مشخصات مطالعات و پژوهش‌های ادیانی در دانشگاه ادیان و مذاهب خواند.

دکتر علیمردی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هرچند آموزش درزمینهٔ ادیان شرق نیز اهمیت زیادی در دانشگاه دارد گفت: سهم عمده کار بر روی ادیان شرق در این دانشگاه متعلق به پژوهش است.

دکتر فرهودی نیز در این نشست سابقه کار بر روی ادیان شرق در دانشگاه ادیان و مذاهب را بالغ‌بر دو دهه، یعنی از زمان آغاز فعالیت مرکز مطالعات ادیان و مذاهب دانست.

در ادامه این نشست دانشجویان ایرانی و ژاپنی حاضر به تبادل‌نظر درباره موضوعات گوناگون درزمینهٔ مطالعات ادیان و اسلام‌شناسی پرداختند.

گفتنی است دانشگاه ریوکوکوی ژاپن با دانشگاه ادیان و مذاهب تفاهم‌نامه همکاری امضا کرده و این دیدار در راستای تحقق برخی اهداف همین تفاهم‌نامه مبنی بر ایجاد بستر آشنایی و تبادل‌نظر علمی میان اساتید و دانشجویان دو دانشگاه صورت می‌گیرد.

مطالب مشابه