با سخنرانی دکتر عباس خامه‌یار؛

کنفرانس«ساختن پل میان مذاهب اسلامی»در مکه برگزار شد

تاریخ انتشار:

کنفرانس بین‌المللی «ساختن پل میان مذاهب اسلامی»با حضور اندیشمندان و علمایی از مذاهب مختلف کشورهای اسلامی برگزار می شود.

کنفرانس بین‌المللی «ساختن پل میان مذاهب اسلامی» از سوی اتحادیه جهان اسلام، ۲۷ و ۲۸ اسفند با حضور اندیشمندان و علمایی از مذاهب مختلف کشورهای اسلامی برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، کنفرانس بین‌المللی «ساختن پل میان مذاهب اسلامی» از سوی اتحادیه جهان اسلام ، ۲۷ و ۲۸ اسفند با حضور اندیشمندان و علمایی از مذاهب مختلف کشورهای اسلامی و دو سخنران مدعو از جمهوری اسلامی ایران در مکه برگزار می‌شود.

این کنفرانس دو روزه میزبان علما، مفتیان، اندیشمندان و شخصیت‌های اسلامی مذاهب مختلف از کشورهای متعدد اسلامی است.

دکتر عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب و آیت‌الله دکتر احمد مبلغی،عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب و نماینده مجلس خبرگان رهبری، از جمله سخنرانان مدعو از جمهوری اسلامی ایران هستند که به همین منظور به مکه مکرمه سفر کرده‌اند.

این کنفرانس که اولین بار در نوع خود است،و با هدف تقویت تفاهم و همکاری میان مذاهب مختلف اسلامی از طریق این نشست علمی برادرانه، با محتوای گفت‌وگوهای هدفمند برای تقویت روابط در خدمت اهداف مشترک، به‌ویژه با توجه به موضوعات عمده‌ای که نیازمند وحدت نظر حقوقی است برگزار می‌شود.

همچنین این کنفرانس بر راه‌های مقابله با گفتمان‌ها، شعارها و عملکردهای افراط‌گرایی فرقه‌ای که به دنبال دامن زدن به درگیری‌ها و اختلافات مذهبی است و به ارزش‌های برادری اسلامی خدشه وارد کرده و به سیمای اسلام و مسلمین لطمه می‌زند، تمرکز خواهد کرد.

کنفرانس مکه همچنین در پی درک ویژگی‌های مذاهب مختلف، نفی روش‌های توهین و تحقیر مذاهب و تأکید بر برخورد با همگان به نام اسلام متعالی است و اینکه مباحثات و توصیه‌های علمی و روشمند با رعایت ادب و حکمت گفت‌وگو به‌دور از درگیری و برخورد باشد، علاوه بر تعیین نقشه راهی که همگان را از طریق «پل زدن میان مذاهب» به سوی تحکیم بیشتر روابط، تقویت اعتماد و روشن‌کردن مسیر هدایت کند.

شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بر آن هستند تا «سند پل‌زدن میان مذاهب» در نتیجه این نشست تاریخی حاصل شود که مملو از موضوعات علمی و همچنین سخنرانی‌ها و مداخلاتی است که در آن جمعی از مفتیان نخبه و علمای ارشد جهان اسلام ایراد می‌کنند.

فعالیت‌های این کنفرانس همچنین شامل جلسه‌ای ویژه خواهد بود که طی آن علمای ارشد پیرامون فاجعه غزه و همبستگی کامل با آن سخنرانی می‌کنند و جامعه جهانی و وجدان بشری را مسئول این بحران می‌دانند و در عین حال بر ایجاد کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تأکید می‌کنند.

مطالب مشابه