به همت معاونت ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه؛

سفر علمی ـ فرهنگی دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب به قاره آفریقا برگزار شد

تاریخ انتشار:

اولین اردوی علمی - فرهنگی به قاره آفریقا، متشکل از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت معاونت ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، اولین اردوی علمی – فرهنگی به قاره آفریقا برگزار شد و هیاتی متشکل از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب عازم دو کشور کنیا و تانزانیا شدند. این سفر که از تاریخ 20 تا 30 بهمن 1402 به مدت 10 روز برگزار گردید، با هدف آشنایی اساتید و دانشجویان با ادیان و مذاهب در شرق آفریقا صورت گرفت.

اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان طی این سفر در سمینار علمی دانشگاه کاتولیک تانگازا (کنیا) با موضوع «جایگاه زن از دیدگاه اسلام و مسیحیت» شرکت کردند و ضمن ارائه دیدگاه­های خود به بحث و گفتگو با همتایان علمی خود نشستند. در پایان این سمینار علمی که با استقبال اساتید و دانشجویان دانشگاه تانگازا مواجه شد، به ارائه دهندگان، گواهی ارائه مقاله و به همه شرکت کنندگان گواهی حضور از سمت دانشگاه تانگازا اعطا شد.

همچنین طی این سفر از دانشگاه نایروبی (بزرگترین دانشگاه کنیا) بازدید شد و جلسه‌ای با دکتر حسن، رئیس دپارتمان فلسفه و ادیان دانشگاه برگزار گردید.

بازدید از کتابخانه تاریخی نایروبی، خانه فناوری و نوآوری ایران در کنیا، دیدار با سفیر و رایزن فرهنگی ایران در کنیا از دیگر برنامه‌­های فرهنگی این سفر در شهر نایروبی بود.

حضور در شهر تاریخی مومباسا برنامه بعدی سفر بود که با برگزاری برنامه­‌هایی همچون بازدید از قلعه تاریخی مسیح، موزه تاریخی مومباسا و بازدید از بازار صنایع دستی شهر به پایان رسید.

کشور تانزانیا مقصد بعدی این سفر علمی فرهنگی بود که در مجموع از چهار شهر تانگا، دارالسلام، کیباها و زنگبار بازدید شد. اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان در این سفر از مراکزی همچون مجموعه آموزشی – تبلیغی ویپاز، مرکز شیعیان بلال میشن، مسجد بزرگ شیعیان در دارالسلام، کلیسای انجلیکن و بازار تاریخی برده­فروشان بازدید کردند و با حضور در کلیسای جامع سنت جوزف دارالسلام در مراسم عشای ربانی نیز شرکت نمودند.

picture2-2
picture2-2
picture3-2
picture4-2
picture5-3
picture6
picture7
picture8
picture1-4

مطالب مشابه