در راستای گسترش تقریب مذاهب؛

حضور گروهی از علمای اهل سنت کشور بنگلادش در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

حضور علمای بیشمار اسلام در شهر قم بسیار مهم است و این مهم عاملی برای وحدت اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به دعوت معاونت بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب گروهی از علمای اهل سنت کشور بنگلادش در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافته و از بخش‌های مختلف دانشگاه بازدید کردند.

بر اساس این گزارش نشست صمیمیانه‌ای با حضور اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب صورت گرفت. در ابتدای این نشست کفیل الدین سرکار، سرپرست بنیاد اسلامی بنگلادش به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: در ابتدا بنده سلام مجیب‌الرحمن و شیخه حسینه را خدمت شما دوستان خوبم در دانشگاه ادیان و مذاهب ابلاغ می‌کنم. همچنین بنده از حضور خود و دوستانم در دانشگاه ادیان و مذاهب و در کشور ایران بسیار خرسند هستم. آنچه در ایران و قم دیدیم برایمان شگفتانه بود.

وی با بیان اینکه قم شهر علم است. حضور علمای بیشمار اسلام در این شهر را مهم دانست و این مهم را عاملی برای وحدت اسلامی برشمرد.

وی بر وحدت اسلامی بین مسلمانان تأکید کرده و گفت: دعوت به حکمت و اندرز نیکو بنا به فرمایشات قرآن، مخصوص به مسلمانان نیست و خطاب به دیگر ادیان نیز هم است. ما باید معارف قرآنی و حدیثی را به دیگر ادیان منتقل کنیم و آماده‌ی شنیدن سخنان دیگر ادیان در سراسر جهان نیز باشیم.

وی در پایان سخنان خود در حمایت از مردم مظلوم غزه گفت: حجم جنایات صهیونیست‌ها در غزه آن‌قدر زیاد شده است که، در فضای مجازی تصاویر زیادی از صهیونیست‌هایی منتشر شده که از صهیونیست بودن‌شان «شرم» دارند. اسرائیل به پشتوانه آمریکا کشتار زنان و کودکان غزه را آغاز کرد و همچنان بر آن پافشاری می‌کند. باید توجه داشت که حمایت از مردم مظلوم فلسطین جهانی شده‌ است و ما به‌عنوان یک مسلمان نیز وظیفه داریم تا از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

در ادامه این نشست دکتر انواری رئیس دانشکده الاهیات دانشگاه اسلامی کوشتیا بنگلادش بیان داشت: دولت فعلی ما به گفت‌وگو اهتمام ویژه ای نشان می‌دهد. دولت ما دولت گفت‌وگوست. اینکه دانشگاه شما دغدغه‌ی حوار را دارد، برای دولت ما بسیار جالب توجه بوده است.

وی در پایان ضمن درخواست امضای تفاهم‌نامه‌های علمی و فرهنگی، همکاری با دانشگاه ادیان و مذاهب را مفید دانست و گفت: دانشگاه اسلامی کوشتیا بر این است تا ارتباطات بین‌المللی خود را به‌ویژه با دانشگاه ادیان و مذاهب افزایش دهد. چرا که نیاز جهان اسلام به این تعاملات و گفت‌وگوهاست.

350a0460
350a0460
350a0454
350a0493-3
350a0468
350a0463-3
350a0523
350a0501
350a0471
350a0512-3
350a0531-2
350a0532

مطالب مشابه