دیدار هیئت اعزامی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم با شخصیت های علمی تانزانیا

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دکترمهراب صادق‌نیا و دکتراحمدرضا مفتاح، گروه اعزامی از دانشگاه ادیان و مذاهب قم که به منظور شرکت در نخستین دور از گفت‌وگوی ادیان ایران و تانزانیا به این کشور آفریقایی سفر کرده بودند، بعد از سخنرانی و ارائه مقاله در در نشست بین دینی «تعامل و همکاری ادیان برای مقابله با افراط‌گرایی دینی»، در حوزه الزهرا (س) دارالسلام (پایتخت تانزانیا) به سخنرانی مذهبی پرداختند.

اساتید دانشگاه ادیان و مذاهب قم با هماهنگی رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، در سالن اجتماعات حوزه علیمه الزهرا (س) حوزه خواهران فدراسیون شیعیان اثنی عشری خوجه حضور یافتند و ضمن سخنرانی در خصوص تعصب دینی و افراط‌گرایی، به سؤالات طلاب پاسخ گفتند.

گروه اعزامی از دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین پس از سخنرانی برای خواهران طلبه، در نشستی صمیمی با علی دینا، رییس این حوزه شرکت کردند و در آن به بررسی مشکلات و شبهات جاری در جامعه شیعه و راه‌های علمی مقابله را با ان پرداختند.

احمدرضا مفتاح و مهراب صادق‌نیا در سومین روز حضور در تانزانیا به همراه رایزن فرهنگی ایران در این کشور از مؤسسه «العتره» و تلویزیون «ای بی ان» بازید و با محبوب سومجی، رییس این مؤسسه گفت‌وگو کردند.

گروه اعزامی از ایران سپس با حضور در دانشگاه دارالسلام، با ادالف میهانجو، رییس دپارتمان دین و فلسفه این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کردند. در این دیدار مقرر شد؛ متن تفاهمنامه‌ای از سوی دانشگاه ادیان قم تهیه و برای دانشگاه دارالسلام ارسال شود تا دو دانشگاه در زمینه برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت و تبادل استاد و دانشجو، با هم همکاری کنند.

این اساتید همچنین همراه با رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا، با سفر به زنگبار، با هارون، رییس دانشکده زبان‌های خارجی و زبان سواحیلی دانشگاه دولتی زنگبار، دیدار و طی آن زمینه‌های همکاری دانشگاه ادیان قم و داشگاه دولتی زنگبار را بررسی کردند.

در این نشست همچنین جزئیات برگزاری همایش «تأثیر متقابل زبان فارسی و سواحیلی» مورد بررسی و توافق علی باقری، رایزن فرهنگی کشورمان در تانزانیا و هارون، دانشکده زبان‌های خارجی و زبان سواحیلی دانشگاه دولتی زنگبار قرار گرفت.

مطالب مشابه