با سخنرانی امام‌جمعه پردیسان

جلسه درس اخلاق در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، جلسه درس اخلاق با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام‌جمعه پردیسان روز چهارشنبه 10 آبان 1396 مابین نماز ظهر و عصر در محل نمازخانه این دانشگاه برگزار ‌شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام‌جمعه پردیسان در جمع نمازگزاران دانشگاه ادیان و مذاهب با اشاره به حدیث نبوی «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق و محاسنها» گفت: در روایت است که سوالی از امام صادق علیه السلام درباره محاسن اخلاق پرسیدند و ایشان فرمود: دستیابی به محاسن اخلاق چند شرط دارد که از آن جمله نرمخویی با مردم، سخن پاکیزه گفتن، گشاده رویی با برادر دینی، نگهداشتن حزن در قلب و نشان دادن فرح در چهره در برخورد با دیگران را می توان نام برد.

قوامی ادامه داد: از امام صادق (ع) درباره مصادیق مکارم اخلاق نیز پرسیدند و ایشان فرمود: گذشتن از کسی که به شما بدی کرده، وصل کردن با کسی که از شما بریده، خوبی کردن به کسی که به شما بدی کرده، گفتن حرف حق حتی اگر به ضرر شما باشد، مصداق مکارم اخلاق است چرا که مکرمه به معنی بزرگواری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام‌جمعه پردیسان در پایان سخنان خود به ذکر مصیبت به مناسبت در پیش بودن اربعین حسینی نیز پرداخت.

گفتنی است این مراسم به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه ادیان ومذاهب برگزار شد.

مطالب مشابه