بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با موج عظیم استبصار اعتقادی و سیاسی مواجه هستیم

تاریخ انتشار:

مطالعات در شرق و غرب دنیا در حوزه شناخت مکتب اهل‌بیت(ع) گسترش زیادی پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان، نشست علمی «انقلاب اسلامی و سیره ردیه نگاری بر امامیه» با ارائه دکتر محمد غفوری نژاد رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد مقدس در مرکز تخصصی دارالاعلام برگزار شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد مقدس گفت: رشد عظیم و جدی مطالعات شیعی در مغرب‌زمین و محیط‌های غیر شیعی اعم از اهل‌سنت و مستشرقین، از تأثیرات انقلاب اسلامی بوده است.

وی ادامه داد: از جمله تأثیرات انقلاب بر مکتب اهل‌بیت(ع)، رشد عظیم و جدی مطالعات شیعی در مغرب‌زمین و محیط‌های غیر شیعی اعم از اهل‌سنت و مستشرقین است.

دکتر غفوری نژاد ضمن اشاره به مجاهدت‌های حضرت امام خمینی(ره)، انقلاب اسلامی را موجب گسترش مکتب اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: مطالعات در شرق و غرب دنیا در حوزه شناخت مکتب اهل‌بیت(ع) گسترش زیادی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب مشهد مقدس با بیان اینکه مقایسه آماری قبل و بعد از پیروزی انقلاب، نشان‌دهنده جهش قابل‌توجه در این مورد است، به آمار کتاب‌هایی که در نقد مکتب تشیع نگاشته شده است اشاره کرد و افزود: در هر زمانی که شیعه به قدرت سیاسی رسید، علمای مخالف به ردیه نگاری بیشتر بر علیه شیعه پرداختند.

وی در ادامه به تأثیر ترویجی انقلاب بر مکتب تشیع اشاره کرد و بیان داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با موج عظیم استبصار اعتقادی و سیاسی مواجه هستیم، اما افرادی که دارای مذهب اهل‌تسنن هستند، مکتب سیاسی حضرت امام خمینی(ره) را به‌عنوان منش سیاسی پذیرفته‌اند.

 در انتها دکتر غفوری نژاد به معرفی کتاب معجم المصنفات و الورود علی الشیعه الاثنی العشریه پرداخت و توضیحاتی در مورد این کتاب ارائه داد.