حضور علمای اهل سنت کردستان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب هیئتی سه‌نفره از علمای اهل سنت کردستان در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافتند.

این هیئت سه‌نفره که شامل ماموستا عبدالله عبداللهی، مدرس و امام‌جمعه موقت از شهرستان بانه، ماموستا عبدالرحیم احمدی، مدیر و مدرس امامزاده پیرعمر سنندج و ماموستا سیدعلی عرفان احمدی مدرس مدرسه آرندان بودند برای آشنایی بیشتر با دانشگاه ادیان و مذاهب و فعالیت‌های تقریبی آن با حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر فرمانیان، رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار دکتر فرمانیان ضمن خوشامدگویی به برادران اهل تسنن با مروری بر فعالیت‌های تقریبی دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای وحدت و همگرایی بیشتر میان شیعیان و اهل تسنن کشور از راهکارهای عملی تقریب گفت و افزود: باید در عرصه فرهنگی و اجتماعی، علمای دو طرف در صورت بروز حوادث و شایعات تفرقه‌برانگیز نظیر اعمال توهین‌آمیز یا تروریستی، اقدام به محکوم کردن این‌گونه اقدامات کنند تا اعتماد و الفت بین شیعه و سنی حفظ شود.

رئیس دانشکده مذاهب اسلامی دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین بر لزوم تقویت اوضاع اقتصادی مناطق سنی نشین تأکید کرد و خاطرنشان کرد: رونق اقتصادی این مناطق می‌تواند در پیشگیری از تنش‌های مذهبی مؤثر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر فرمانیان همچنین رشد فرهنگ تقریب و تحمل را در کشور نیازمند گذر زمان بیشتر خواند و افزود: انقلاب اسلامی ایران هنوز در حال تجربه جمهوریت است و برای نهادینه شدن این فرهنگ باید صبر بیشتری به خرج دهیم.

اعضای هیئت علمای کردستان نیز در این دیدار با تأکید بر لزوم خودداری شیعه و سنی از تبلیغات علیه مقدسات همدیگر گفتند و ایجاد تفرقه به بهانه‌های مختلفی چون تفاوت نژادی و مذهبی و زبانی را از تهدیدات موجود در راه وحدت مسلمانان خواندند.

 

مطالب مشابه