حضور اعضای شورای جهانی کلیساها در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه اديان و مذاهب اعضای این شورا عصر روز چهارشنبه اول شهریور ماه ضمن حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام و المسلمين نواب رئيس اين دانشگاه ديدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمين نواب در ابتدای اين ديدار ضمن خوشامدگويي به اعضاي شوراي جهاني کليساها روابط دانشگاه را با اين شورا صمیمانه، گرم و درازمدت خواند و ابراز امیدواری کرد که این روابط ادامه داشته باشد.

در ادامه این جلسه میهمانان برای آشنایی با دانشگاه به تماشای کلیپ معرفی آن نشستند و پس از آن نیز بيشتر وقت به پيشنهاد حجت الاسلام و المسلمين نواب به ميهمانان اختصاص يافت تا سوالات خود را براي آشنايي بيشتر با حوزه کاري و سابقه فعاليت هاي علمي و پژوهشي دانشگاه اديان و مذاهب مطرح کنند.

رئيس دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به سوالات مطرح شده ميهمانان دانشگاه اديان و مذاهب با اشاره به تعاملات این دانشگاه با دانشگاه هاي ديگر کشورها درباره همکاری با دانشگاه های آلمانی از جمله پتسدام و پادربورن گفت که با برنامه ریزی و به صورت همایش های علمی مشترک انجام می شود.

ايشان در بخش ديگري از صحبت هاي خود از تشریفاتی بودن گفتگوهای میان ادیان و مذاهب در جهان انتقاد کرد و افزود: متاسفانه این گفتگوها تنها در سطح مقامات و تشریفاتی برگزار می شود و تبلیغات رسانه ای و خبری خوبی درباره آن نیز انجام نمی گیرد تا مردم جهان از آن آگاه شده و به این رویکرد توجه کنند.

آقای نواب همچنین با اشاره به جریان تروریسم در جهان افزود: این در حالی است که تروریست ها با پخش آثار ویدیویی به تبلیغ فعالیت های خود و جذب جوانان می پردازند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب برهه زمانی کنونی را اوج فعالیت های تروریستی در جهان دانست و این وقایع را نشانه آغاز سرنگونی فواره بلند تروریسم خواند.

در بخش دیگری از این جلسه نیز اعضای شورای جهانی کلیساها ضمن معرفی خود به اعلام مواضع شان درباره گفتگوی ادیان پرداختند.

گفتني است اعضای شورای جهانی کلیساها برای شرکت در نهمين دور گفت‌وگوي ديني ايران و شوراي جهاني كليساها به ایران آمده بودند که شامگاه سه‌شنبه 31 مرداد با صدور بيانيه ای در تهران، به كار خود پايان داد.

مطالب مشابه