حضور دو مقام استرالیایی در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب دو مقام استرالیایی روز پنج‌شنبه 15 تیر 96 میهمان این دانشگاه بودند.

این دو مقام استرالیایی شامل آقایان استوارت کمپبل، مدیر بخش سیاست‌های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا و همیش لزلی، دبیر دوم سفارت این کشور بودند که با دکتر مسجدجامعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه در امور بین‌الملل به گفتگو نشستند.

در این دیدار استوارت کمپبل، مدیر بخش سیاست‌های چندجانبه وزارت خارجه استرالیا با اشاره به اینکه این اولین حضورش در ایران است، فضای فکری و فرهنگی و دینی ایران را در همین تجربه چندروزه حضور در ایران مثبت و باز خواند و آن را کاملاً مغایر با اطلاعاتی دانست که پیش‌ازاین سفر و عمدتاً از طریق شبکه‌های خبری غربی درباره ایران دریافت کرده است.

وی در پاسخ دکتر مسجدجامعی درباره احساس خود از سفر به ایران، از غافلگیری مثبت خود در این سفر از فضای باز فکری و دینی در ایران گفت.

دکتر مسجدجامعی، سفیر سابق کشورمان در واتیکان نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به این دو مقام استرالیایی با مروری بر ژئوپولتیک و تاریخ این کشور، استرالیا را کشوری در حال پیشرفت خواند که بخش عمده آن به خاطر برخورداری از جوان و نوین بودن ملت این کشور در تاریخ جهان است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه در امور بین‌الملل در این دیدار همچنین با معرفی تشیع و تاریخ آن در ایران میهمانان استرالیایی را با بخشی از تاریخ اجتماعی ایران آشناتر ساخت.

گفتنی است این سفر در پی دیداری کهیان بیگز سفیر استرالیا در ایران در روز چهارشنبه 6 اردیبهشت 96 با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب داشت صورت گرفت تا زمینه‌های همکاری علمی و دانشگاهی دوجانبه بررسی و عملی گردد.

مطالب مشابه