حضور استادتمام دانشگاه فرایبورگ آلمان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر برنارد اوده، استادتمام دانشگاه فرایبورگ آلمان روز چهارشنبه 7 تیر دردانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و با حجت الاسلام والمسلمین نواب دیدار کرد.

دکتر برنارد اوده در این دیدار با اشاره به آشنایی خود با دانشگاه از طریق تحسین‌های پروفسور فون اشتوش گفت: تعریف دانشگاه شما را شنیده بودم و مایل بودم از نزدیک از آن دیدن کنم.

وی با اشاره به چند سال زندگی اش در ایران و مطالعاتش در زمینه عرفان شیعی از مشاهده یکی از آثار استادش در کتابخانه دانشگاه ادیان و مذاهب گفت و آن را نشانه‌ای از فعال بودن و به‌روزبودن آن دانست.

وی بر سلطه قدرت‌های بزرگ بر رسانه‌های جمعی در جهان در جهت اسلام‌هراسی بر تکلیف اصحاب علم و دانش در این عرصه تأکید کرد و خواستار همکاری علما برای مقابله با این تبلیغات منفی شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به میهمان آلمانی‌اش این کشور را همواره کشوری غنی به لحاظ وجود دانشگاه‌های معتبر و چندملیتی و کشوری دوست برای ایران خواند که در طول دهه‌های اخیر فارغ از موضوعات و مشکلات سیاسی جاری دارای روابط خوب علمی و فرهنگی با ایران بوده است.

نواب همچنین ایران و آلمان را به لحاظ فرهنگی و قومی و نژادی با ایران نزدیک دانست و تجربه جنگ را از تجربیات مشترک مردم ایران و آلمان دانست که می‌تواند در درک متقابل دو ملت تأثیرگذار باشد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب همچنین برای استفاده از تدریس دکتر برنارد اوده در این دانشگاه اعلام آمادگی کرد.

گفتنی است در حال حاضر دانشگاه با همتایان آلمانی خود از جمله دانشگاه‌های گوته،‌ فرانکفورت، پتسدام، پادربورن و آزاد برلین همکاری علمی دارد.

مطالب مشابه