با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب؛

امام جمعه شیعیان کویت با دکتر محمد مهدی تسخیری دیدار و گفت‌وگو کرد

تاریخ انتشار:

دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از دانشگاه‌های مهم جهان است و لازم است تا زمینه‌های گسترش فعالیت‌ علمی این دانشگاه با مراکز مهم کویت فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین شیخ غلوم امام جمعه شیعیان کویت با حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری با خوش آمدگویی به امام جمعه شیعیان کویت و هیئت همراه گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در راستای دیپلماسی علمی با بسیاری از مراکز علمی و فرهنگی جهان تفاهم‌نامه‌هایی را به امضاء رسانده است و ما از گسترش این همکاری‌های علمی و فرهنگی با کشور دوست و برادر کویت استقبال می‌کنیم.
دکتری تسخیری بیان کرد؛حضور دانشجویانی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب این دانشگاه را به یکی از معتبرترین مراکز علمی جهان بدل کرده است.
معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با تقدیر از فعالیت‌های علمی و فرهنگی شیخ غلوم گفت: بسیاری از اندیشمندان جهان از دانشگاه ادیان و مذاهب بازدید کرده‌اند و این ارتباطات زمینه آشنایی هرچه بیشتر فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی با یکدیگر را فراهم می‌سازد و ما امیدواریم حضور ارزشمند جناب شیخ غلوم خطیب در این دانشگاه بسترهای لازم برای گسترش همکاری‌های دانشگاه ادیان و مذاهب با مراکز علمی و دانشگاهی کویت را فراهم سازد.
در ادامه این دیدار شیخ غلوم امام جمعه شیعیان کویت ضمن اظهار خوشحالی از حضور در دانشگاه ادیان و مذاهب و با اشاره به شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور کویت گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از دانشگاه‌های مهم جهان است و لازم است تا زمینه‌های گسترش فعالیت‌ علمی این دانشگاه با مراکز مهم کویت فراهم شود.
وی دانشگاه ادیان و مذاهب را پیوند دهنده میان متفکران مسلمان جهان دانست و ابراز امیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک دیدارهای مشترکی به منظور ارتقای فعالیت‌های مشترک علمی و فرهنگی انجام پذیرد.
امام جمعه شیعیان کویت فعالیت‌های دانشگاه ادیان و مذاهب در بحث‌های زنان و خانواده را بسیار ستودنی دانست و گفت: نقش زنان و اهمیت خانواده در توسعه و پیشرفت جامعه امروزه بر همگان عیان است و در این میان دانشگاه ادیان و مذاهب با تاسیس دانشکده زن و خانواده کار بسیار مهمی انجام داده است و ما به خاطر جذابیت‌ رشته‌های این دانشکده علاقه‌مند و آماده همکاری‌های دوجانبه در موضوعات مختلف بحث زنان و خانواده هستیم و مهیا نمودن زمینه‌های فعالیت علمی  این دانشکده در کشور کویت بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

 

مطالب مشابه