به همت دانشکده‌ علوم قرآن و حدیث برگزار شد؛

اردوی یکروزه قرآنی

تاریخ انتشار:

دانشکده‌ علوم قرآن و حدیث یکشنبه ۱۰ دی ماه 1402، از ساعت 7 صبح، اردوی یکروزه به تهران را در برنامه کار قرار داد. برنامه این سفر یکروزه که جمعی از اساتید هیئت علمی و دانشجویان دانشکده علوم قرآن و حدیث دانشگاه ادیان و مذاهب شرکت داشتند، به شرح ذیل انجام گرفت:

در این سفر، اعضای هیات علمی و مسئول دفتر دانشکده قرآن و حدیث جناب آقای دکتر موحد، دکتر طاهری و دکتر ملاحسنی و آقای حسینی نیا به همراه 12 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده جهت بازدید علمی از موزه ملی قرآن کریم، کانون زبان قرآن و مرکز نجوم دانشگاه قرآن و حدیث واحد شهرری به تهران سفر کردند. در مسیر تهران جناب دکتر موحد معاون محترم دانشگاه در مورد نسخه های قرآن کریم و اهمیت نسخه های حجازی و کوفی اطلاعاتی را در اختیار دانشجویان قرار دادند.

در ساعت 10:30 بازدید از موزه ملی قرآن کریم صورت پذیرفت و در ابتدای ورود، ریاست محترم موزه حضرت حجة الاسلام و المسلمین صابری پس از خوشامد گویی، به معرفی و بیان اهداف تاسیس موزه، تاریخچه آن و نیز اشیاء و قرآن های اهدایی و خریداری شده در موزه پرداختند. اساتید هیات علمی نیز طی بازدید، دانشجویان را در قرائت برخی از نسخه های خطی قرآن همراهی کرده و برخی از آثار موجود در موزه تبیین و توضیح نموده و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند. پس از بازدید سه ساعته از موزه ملی قرآن کریم و اقامه نماز جماعت در آن مکان، ازکانون زبان قرآن دیدن کرده و طی نشست علمی یک ساعت و نیم با استاد سعیدی، با اولویت های پژوهشی، کارگاه های آموزشی و سمینارهای آن مجموعه آشنا شده و به پرسش و پاسخ مبادرت نمودند و مجموعه کانون زبان قرآن به همه مهمانان تعداد 6 کتاب از آثار مرحوم استاد دکتر لسانی فشارکی اهدا کردند .
پس از آن از مرکز نجوم دانشگاه قرآن وحدیث واقع در شهر ری بازدید به عمل آمد و جناب آقای دانشیار در مورد اهمیت این مرکز و تاریخچه علم نجوم در ایران گفت و گو کردند و نیز از کتابخانه تخصصی آن مرکز دیدار به عمل آمد.
پس از اتمام بازدیدهای علمی، اساتید و دانشجویان به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام مشرف شده و نماز مغرب و عشا را در آن مکان اقامه نمودند و در ساعت 21 به قم بازگشتند.

 

 

 

مطالب مشابه