بازدید جمعی از دانشجویان غازان روسیه از دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، هیئتی از دانشجویان غازان روسیه ضمن حضور در این دانشگاه با فعالیت های آن آشنا شدند.

این گروه برای آشنایی بیشتر با ساختار آموزشی دانشگاه در نشستی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر انصاری پور از اعضای هیئت‌علمی و آقای صالحی مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل شرکت کردند.

در این نشست ابتدا کلیپ معرفی دانشگاه برای دانشجویان پخش شد و سپس آقای صالحی توضیحاتی را در رابطه با نحوه شکل‌گیری، اهداف و برنامه‌های دانشگاه ارائه داد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر انصاری پور در سخنانی کوتاه به معرفی بیشتر دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و گفت: این دانشگاه در فضایی به دور از تعصب و جانب‌داری از جریانی خاص و تنها با اهداف دانشگاهی در ادیان مختلف به پژوهش و آموزش می‌پردازد و با دانشگاه‌های بسیاری در دنیا در این زمینه همکاری می‌کند.

وی همچنین با اشاره به اوضاع منطقه و فعالیت‌های تروریستی داعش گفت: اگر این گروه‌ها در زمان پیامبر هم ظهور می کردند اعمالشان از جانب ایشان مورد تایید قرار نمی‌گرفت چراکه آنچه انجام می‌دهند با روح هیچ دینی سازگار نیست تا چه برسد به اسلام.

در ادامه این نشست دانشجویان میهمان به طرح نظرات خود درباره فضای دینی در ایران پرداختند و آنچه در دیدار از ایران تجربه کردند را بسیار مثبت و متضاد با شنیده‌های قبلی‌شان دانستند.

مطالب مشابه