حضور سفیر استرالیا در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، یان بیگز سفیر استرالیا در ایران با حضور در این دانشگاه با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس آن به گفتگو نشست.

وی که پیش‌تر سفارت کشورش در ترکیه و عربستان را نیز بر عهده داشته در این دیدار از فرصت به‌دست‌آمده برای بازدید از این دانشگاه ابراز خرسندی کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب نیز ضمن خوشامدگویی به سفیر استرالیا این کشور را کشوری مهاجرپذیر و چندفرهنگی خواند و گفت: خوشبختانه دولت استرالیا اخیراً اقدامات خوبی را در جهت ایجاد همگرایی میان پیروان ادیان مختلف انجام داده است و ما ازاین‌گونه اقدامات استقبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب تفکر اسلامی را برآمده از دین، قرآن، سنت و عقل دانست و گفت: غرب به‌تدریج در حال درک این نکته است که درباره مسلمانان دچار اشتباه بوده و باید دیدگاه خود را اصلاح کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب در ادامه به معرفی کوتاهی از اهداف تأسیس و زمینه فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: این دانشگاه برآمده از تفکر بزرگانی چون شهید بهشتی‌هاست.

وی سپس با اشاره به منحصربه‌فرد بودن این دانشگاه به لحاظ کار تخصصی بر روی ادیان چاپ بیش از 250 اثر درباره شناخت ادیان را از فعالیت‌های قابل‌توجه این مرکز عنوان و ابراز امیدواری کرد این دیدار آغازی بر گسترش فعالیت‌های مشترک علمی و دانشگاهی باشد.

سفیر استرالیا نیز در پایان گفت که همکاری علمی دانشگاه‌های استرالیا با همه دانشگاه‌های دنیا به شکل گسترده در حال پیگیری است اما ایران و به‌ویژه دانشگاه ادیان و مذاهب فرصت خاصی برای این نوع از تعاملات است و ما آمادگی داریم تا به‌طور عملی از این روابط با دانشگاه‌های استرالیا حمایت کنیم.

گفتنی است یان بیگز کارمند ارشد حرفه‌ای وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا است که تا همین اواخر سرپرست نخستین دستیار بخش امنیت بین‌المللی بود. وی پیش‌ازاین به‌عنوان سفیر استرالیا در ترکیه و عربستان سعودی و کاردار این کشور در بغداد خدمت کرده است و معاون نماینده استرالیا در وین و دمشق بوده است. بیگز دارای مدرک کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه ملی استرالیا و کارشناسی از دانشگاه سیدنی است.

مطالب مشابه