به همت معاونت فرهنگی اجتماعی؛

مستند«بانو قدس ایران» در دانشگاه ادیان و مذاهب پخش می‌شود

تاریخ انتشار:

همزمان با ایام ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن مستند «بانو قدس ایران» در دانشگاه ادیان و مذاهب پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ به همت معاونت فرهنگی – اجتماعی و همزمان با ایام ولادت با سعادت ام ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و روز زن مستند «بانو قدس ایران» در دانشگاه ادیان و مذاهب پخش می‌شود.

در این فیلم به این لحاظ که برای نخستین‌بار ما با تصویر نزدیکی از خانواده و همسر امام(ره) مواجه می‌شویم، جذابیت‌های بسیاری دارد. در عین حال که به لحاظ بصری و روایت فیلم که انتخابی از یادداشت‌های روزانه بانو قدس ایران هست هم قابل تامل و توجه است.

خدیجه ثقفی نوری معروف به قدس ایران (1292 -۱۳۸۸) همسر امام خمینی (ره) بود. وی در سال ۱۳۰۸ خورشیدی با روح‌الله خمینی ازدواج کرد. خدیجه ثقفی پس از اینکه ۴ بار به خمینی جوان برای ازدواج پاسخ رد داد، به ازدواج با ایشان موافقت کرد. آن دو در ماه رمضان ۱۳۰۸ خورشیدی ازدواج کردند. ثمره این ازدواج، تولد مصطفی، فرزند اول آن‌ها (متولد ۲۱ آذر ۱۳۰۹) و احمد (متولد ۲۶ اسفند ۱۳۲۴) و سه دختر به نام‌های فریده، زهرا و صدیقه هستند.

مصطفی رزاق کریمی فیلمساز و کارگردان این مستند گفته است: بانو قدس ایران در واقع در پنهانخانه امام بوده و به نظر می‌رسد که هردو دوست نداشتند که عکسی گرفته شود. شاید علاقه‌ای به عکاسی نداشتند. به هر حال ما با اندک عکس‌های باقیمانده از او مواجه شدیم و عکس‌های زیادی در اختیار نداشتیم و با همین تعداد اندک کار کردیم. به همین دلیل نیاز به کار پژوهشی پیچیده‌تری داشتیم تا به یک سناریو کامل برسیم و با استفاده از هفت عکس، به یک فیلم هشتاد دقیقه‌ای برسیم.

گفتنی است مستند «بانو قدس ایران» روز سه‌شنبه بعد از نماز جماعت ظهر و عصر در محل نمازخانه دانشگاه ادیان و مذاهب پخش خواهد شد.

مطالب مشابه