بازدید جمع دیگری از گردشگران فرهنگی آلمانی از دانشگاه

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، یک گروه آلمانی که به‌منظور آشنایی بیشتر و نزدیک‌تر بافرهنگ اسلامی، به ایران سفرکرده بودند در نشستی با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر انصاری پور پاسخ برخی ابهامات و پرسش‌هایشان را درباره فرهنگ تشیع و ویژگی‌های تعالیم فقهی، فلسفی و عرفانی آن جویا شدند.

در این نشست ابتدا میهمانان با تماشای کلیپ معرفی دانشگاه با تاریخچه‌ای از اهداف تأسیس و روند همکاری‌های بین‌المللی دانشگاه ادیان و مذاهب آشنا شدند و سپس با پیشنهاد دکتر انصاری پور باقی وقت جلسه به پرسش‌های آن‌ها اختصاص یافت.

اکثر سؤالات میهمانان آلمانی درباره شرایط و حدود و مرزهای آموزش تعالیم ادیان غیر از اسلام بود که عضو هیئت‌علمی دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر انصاری پور به ایشان پاسخ گفت.

دکتر انصاری پور همچنین در پاسخ به سؤالی درباره تدریس اصول و تعالیم دیگر ادیان در دانشگاه گفت که این مطالب عمدتاً بر اساس متون موثق خود هر دینی و اغلب با تدریس پیروان همان دین تدریس می‌شود تا فضا کاملاً علمی و بی‌طرفانه باشد درعین‌حال هیچ‌گونه تبلیغ یا تبشیر در این فعالیت‌ها نمی‌گنجد.

گفتنی است دانشگاه ادیان و مذاهب در رأس اماکن فرهنگی و علمی جاذب توریست قرار دارد به‌نحوی‌که این نهمین هیئت آلمانی است که در کمتر از یک سال اخیر از آن بازدید می‌کنند. نقطه مشترک این بازدیدها شگفتی میهمانان از وجود دانشگاهی برای مطالعه ادیان غیر از اسلام در شهری چون قم است که به مرکز تشیع شناخته است.

مطالب مشابه