حضور سفیر آلمان در دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، میکاییل کلور برشتولد، سفیر جدید آلمان در ایران که به‌تازگی استوارنامه خود را تقدیم رئیس‌جمهور کرده در یکی از نخستین دیدارهایش از مراکز علمی و دانشگاهی ایران در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافت و با حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه به دیدار و گفت‌وگو نشست.

در این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید آلمان در ایران به معرفی کوتاهی از اهداف تأسیس و زمینه فعالیت‌های این دانشگاه پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نواب دانشگاه ادیان را گامی عملی در راستای ترویج فرهنگ بردباری و تحمل دیگر ادیان و پیروان آن‌ها دانست؛ شعاری که غرب می‌دهد اما در عمل به آن کمتر پرداخته است.

وی سپس با اشاره به منحصربه‌فرد بودن این دانشگاه به لحاظ کار تخصصی بر روی ادیان چاپ حدود چهل اثر علمی درباره شناخت مسیحیت را از فعالیت‌های قابل‌توجه این مرکز درزمینهٔ شناخت ادیان عنوان و ابراز امیدواری کرد این دیدار در ادامه دادن به فعالیت‌های مشترک دو طرف درزمینهٔ تبادل اساتید و دانشجویان و سایر همکاری‌های علمی و دانشگاهی تأثیرگذار باشد.

سفیر آلمان نیز در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور در این دانشگاه گفت: همکاری علمی دانشگاه‌های آلمان با همه دانشگاه‌های دنیا به شکل گسترده در حال پیگیری است اما ایران و به‌ویژه دانشگاه ادیان و مذاهب فرصت خاصی برای این نوع از تعاملات است و ما آمادگی داریم تا به‌طور عملی از این روابط با دانشگاه‌های آلمان حمایت کنیم.

وی در این حضور روابط علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با دانشگاه‌های آلمان را قابل‌تحسین خواند و از آمادگی خود برای حمایت از توسعه این همکاری‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر جعفرطیاری، قائم مقام ریاست و دکتر مفتاح عضو هیئت علمی دانشکده ادیان نیز در این دیدار حضور داشتند. دکتر مفتاح در این دیدار گزارشی کوتاه از کتاب تعالیم کلیسای کاتولیک ارائه کرد و آن را گامی در راستای تعامل ادیان با همدیگر دانست.  

در این دیدار همچنین آقای صالحی مدیر اداره همکاری‌های علمی و بین‌الملل نیز گزارش کوتاهی از همکاری‌های علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با همتایان آلمانی ارائه داد.

سفیر آلمان در ادامه حضور خود در دانشگاه ادیان و مذاهب از سایر بخش‌های آن نظیر کتابخانه نیز بازدید کرد.

مطالب مشابه