به همت دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه انجام می‌شود؛

برگزاری نشست‌های تخصصی بازنمایی جنگ غزه در رسانه های غربی

تاریخ انتشار:

مدیر گروه مدیریت رسانه دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه از برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع بررسی سیاست‌ها و تکنیک‌های خبری رسانه‌های غربی در بازنمایی جنگ رژیم صهیونیستی و غزه باهدف کاربردی شدن مبانی نظری و مهارت‌های رسانه‌ای دانشجویان خبر داد.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه دکتر سید مرتضی اسماعیلی طبا ،مدیر گروه مدیریت رسانه دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه اظهار کرد: به پیشنهاد ریاست محترم دانشکده،حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمدرضا نواب، نشست‌های هفتگی با محوریت سیاست ها،رویکرد‌های رسانه‌ای و تکنیک‌های خبری رسانه‌های غربی در موضوع غزه در قالب مقالات علمی از سوی اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد:تاکنون نشست‌هایی علمی با موضوع «مبانی فقهی جنگ‌ شناختی با تاکید بر رسانه در حماسه طوفان الاقصی»،« بازی دوگانه بی‌بی‌سی در غزه »،«چالش بی‌بی‌سی فارسی و اقناع افکار عمومی در جنایت بیمارستان المعمدانی غزه»،«روایت الجزیره و ساخت‌های گفتمانی آن در فاجعه المعمدانی» و تحلیل گفتمان خبری شبکه بی‌بی‌سی عربی و شبکه العالم در حمله به بیمارستان المعمدانی برگزار شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در ادامه، بررسی و رصد سیاست ها و تکنیک‌های رسانه‌ای رسانه‌های غربی از جمله بی‌بی‌سی در رابطه‌ با جنگ رژیم صهیونیستی و غزه را محور‌های این نشست‌ها یاد کرد و افزود:با نگاهی موشکافانه به پوشش اخبار و گزارش‌های بازتاب یافته این رسانه‌ها می‌توان به بخشی از تکنیک‌ها و شگردهای رسانه‌ای آنها پی برد.

مدیر گروه مدیریت رسانه دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست‌ها کاربردی شدن تئوری و روش‌های نظری دانشجویان رسانه و ارتباطات است که سبب می‌شود تا دانشجویان این رشته‌ها ، نگاهی عمیق، علمی و منطبق با واقعیت در مسائل سیاسی و اجتماعی جاری در دنیای بین‌الملل و عرصه داخلی داشته باشند.

دکتر اسماعیلی طبا تصریح کرد: در قالب این نشست‌ها علاوه بر آشنایی با تکنیک‌های خبری استفاده شده رسانه های غربی در جنگ رژیم صهیونیستی و غزه، فهم عمیقی از مباحث ارتباطات و رسانه‌ای برای دانشجویان به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری این نشست‌ها در تدوین پایان‌نامه‌ها گفت:مباحث و موضوعات مطرح شده در این نشست‌ها علاوه بر بررسی همه‌جانبه مباحث جاری، در تدوین و نگارش پایان‌نامه و تحقیقات کاربردی مؤثر است.

مدیر گروه مدیریت رسانه دانشکده علوم اجتماعی،ارتباطات و رسانه در پایان حمایت از مردم مظلوم فلسطین، کاربردی شدن تئوری‌های آموزشی و عمق‌بخشی به فکر و اندیشه دانشجویان را از مهم‌ترین کارکرد‌های این نشست‌های تخصصی یاد کرد.

مطالب مشابه