دیدار انجمن علمی دانشجویی دانشگاه ادیان و مذاهب با استاندار قم

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، در نشستی که با حضور برخی از دانشجویان دانشگاه‌های قم و تعدادی از مدیران تشکل‌های فرهنگی و هنری و به میزبانی مرکز امور بانوان استانداری قم برگزار شد مسائل پیرامون زنان و دانشگاه‌ها بررسی شد.

در ابتدای این جلسه خانم ظهیری رئیس مرکز امور بانوان استانداری ضمن خوش آمد گویی به مهمانان، پیرامون نقش و جایگاه زنان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مدیریتی صحبت کردند.

در ادامه، چهار نفر از مدعوین به نمایندگی از دانشگاه قم، آزاد اسلامی، باقرالعلوم و دانشگاه ادیان و مذاهب به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

خانم زارعی، رئیس انجمن علمی دانشجویی مطالعات زنان دانشگاه ادیان و مذاهب در این جلسه ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر، به معرفی دانشکده زن و خانواده دانشگاه ادیان و رشته مطالعات زنان پرداخت.

وی بررسی مسائل زنان با رویکرد آکادمیک و علمی و با پارادایم اسلامی را از اهداف این دانشکده توصیف و خاطرنشان کرد برای جریان یافتن مطالبات جامعه زنان در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی و سیاست‌های کلی نظام، همکاری مجموعه نظام حاکمیتی ضروری است و نگاه علمی و به‌دوراز شعارزدگی و با حضور متخصصین و دانشجویان این رشته از مهم‌ترین اقدامات برای نیل به این هدف است.

تعامل امور بانوان استانداری با دانشجویان مطالعات زنان و حمایت مادی استانداری از موضوعات کاربردی و عینی جامعه در رساله‌های دکتری دانشجویان این رشته، از دیگر محورهای صحبت ایشان بود.

در ادامه آقای صادقی، استاندار قم ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، در مورد موانع حضور زنان، کارآفرینی بانوان و نقش ایشان در اقتصاد مقاومتی، حفظ نقش‌های همسری و مادری در کنار حضور اجتماعی زنان سخنرانی کردند.

صادقی خاطرنشان کرد: بایستی با توجه به واقعیت‌های پیرامونی و فرهنگی کشور زمینه نقش‌آفرینی بانوان فراهم شود تا به کانون اصلی شکل‌دهنده جامعه یعنی خانواده خللی وارد نشود.

وی همچنین به بحث اقتصاد مقاومتی در کشور و دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی و دولت تدبیر و امید به این مسئله اشاره کرد و گفت: از طرح‌های بانوان فرهیخته استان قم در این زمینه استقبال می‌کنیم.

مطالب مشابه