دکتر محمدمهدی تسخیری بیان کرد؛

پیام ادیان الهی محبت، دوستی، عدالت و حقوق بشر است

تاریخ انتشار:

برترین صفت الهی رحمانیت است، و این رحمانیت همه انسانها را در برمی‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، با حضور حجت الاسلام والسلمین دکتر مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب از کتاب تاریخ مختصر کلیسای شرق، نوشته ویلهلم باوم و دیتمار و. وینکلر ترجمه بنیامین فرانکلین رونمایی شد.

 حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری، در آیین رونمایی از کتاب تاریخ مختصر کلیسای شرق، که از تازه‌های نشر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب است، گفت: برترین صفت الهی رحمانیت است، و این رحمانیت همه انسانها را در برمی‌گیرد. بنا به فرمایش امام موسی کاظم (ع) زمانی که دلهای انسان به هم نزدیکتر شود، رحمت الهی فزونتر خواهد شد.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر برگزاری نشست‌های مشترک دینی و فرهنگی که موجب افزایش رحمت الهی است  گفت: دوستی، محبت، همکاری، همزیستی، همدلی در راه توسعه کشور نشانه رحمت الهی است. همچنین وی از جهل و تعصب به‌عنوان دو عنصر چالش‌زای جوامع بشری یاد کرد و روشنگری و تبیین را موجب آشنایی و برطرف سازی موانع یکدلی افراد یک جامعه دانست.

وی با بیان اینکه  اثر ارائه شده گامی در راه آشناسازی با تاریخ و مبانی مسیحیت کلیسای شرق است، گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در طول سه دهه در راستای معرفی، شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفتگو با پیروان آن‌ها فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است. همچنین دانشگاه ادیان و مذاهب با تکیه بر مشترکات، در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانهٔ اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت (ع) حرکت‌های مثمرثمری را داشته است. سلطه‌طلبان سعی می‌کنند ادیان را عامل اختلاف معرفی کنند، حال آنکه پیام ادیان الهی محبت، دوستی، عدالت وحقوق بشر است.

در پایان ایشان ضمن تشکر از اسقف مارنرسای بنیامین «اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری» که محفل انس و قدرشناسی را برگزار نموده گفت: از مهندس فرانکلین بنیامین فقی بیگلو، مترجم کتاب تاریخ مختصر کلیسای شرق تشکر می‌کنم و تلاش موفق ایشان را در به ثمر رساندن این اثر ارزشمند گرامی می‌دارم. همچنین از فعالیت‌های چشمگیر همکاران بخش انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب و مدیریت جناب آقای مهدی محمدی شجاعی که در سال‌های اخیر مشهود است تقدیر و تشکر دارم.

گفتنی است مراسم رونمایی از کتاب تاریخ مختصر کلیسای شرق نوشته ویلهلم باوم و دیتمار و. وینکلر ترجمه بنیامین فرانکلین با حضور اسقف مارنرسای بنیامین «اسقف اعظم کلیسای شرق آشوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محمد مهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر احمدرضا مفتاح مشاور ریاست دانشگاه ادیان و مذاهب در امور ادیان، خانم دکتر زهرا رشیدبیگی رئیس اداره گفتگوی اسلام و مسیحیت سازمان فرهنگ و ارتباطات، دکتر اسماعیل جانعلی‌پور مدیر کل مجامع و تشکل‌های اقلیت‌های دینی و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرانکلین بنیامین فقی بیگلو مترجم کتاب و با حضور جمع کثیری از علاقمندان حوزه ادیان و مذاهب در کلیسای حضرت مارگیورگیز (شرق آشوری) تهران برگزار شد.

مطالب مشابه