با حضور اساتید،دانشجویان و کارکنان دانشگاه؛

مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد

تاریخ انتشار:

دکتر مجید مسعودی، خانم فاطمه زهرا (س) وظیفه خودش را در بیان خطبه فدکیه به خوبی انجام داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، مراسم سوگواری ایام شهادت حضرت زهرا (س) با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ادیان و مذاهب و با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مجید مسعودی برگزار شد.

در این مراسم دکتر مجید مسعودی بیان کرد: خلقت فاطمه زهرا (س) ویژگی‌های خاص و روحانی دارد. طبق برخی روایات برای تولد حضرت زهرا (س) پیامبر (ص) چهل روز روزه بودند و شب چهلم از بهشت برای ایشان طعامی نازل شد.

وی ادامه داد: فاطمه زهرا (س)، بانویی است که زن را قدر و شکوه و منزلت بخشید و یکتاپرستی و عشق به خدا و مردم خواهی و بشر دوستی برنامه زندگی‌اش بود و در وادی خردمندی و هنرمندی همچون چشمه جوشان می‌جوشید و راه رشد و رَشاد را با رِشادت پویید و در مصاف نادانی و جهل خروشید و عفت و پاکدامنی را پیشه کرد تا همگان از وجود ایشان بهره‌مند شوند.

قائم مقام معاون فرهنگی- اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: مدتى  از رحلت پیامبر اسلام(ص) نگذشت که مردم به در خانه تنها یادگارش آمدند و چه بى ‌حرمتی‌ها که نکردند. چنانکه حضرت زهرا فرمود: یا ابتاه یا رسول الله هکذا کان یفعل بحبیبتک وابنتک. حضرت زهرا (سلام الله علیها)، بعد از رحلت پیامبر(ص) یک به یک به درب خانه اصحاب می‌رفت و به حادثه غدیر اشاره مى‌کرد. زیرا که مردم بعد از حادثه غدیر بیعت خود را با علی شکسته بودند. این رفتارها نشانه مظلومیت حضرت زهرا (س) است.

وی در پایان گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) وظیفه خودش را در دفاع از اسلام و ولایت به خوبی انجام داد. تا لحظه آخر هم در انجام این وظیفه کوتاه نیامد. در این برهه زمانی برای ما هم مهمترین نکته این است که وظیفه خود را به خوبی تشخیص دهیم. در سیره شهدا نیز وظیفه پاسبانی و حفظ وطن یکی از پر اهمیت‌ترین وظایف‌شان بوده است. همچون سردار شهید قاسم سلیمانی که در راه پاسداری از وطن و ملت وظیفه‌اش را به خوبی انجام داد و در تشییع پیکر ایشان دیدید که ملت بزرگ ایران چگونه از ایشان تقدیر کردند. ما نیز باید وظیفه‌مان را به خوبی و به درستی انجام دهیم. پیغمبر اسلام (ص) می‌فرماید خداوند رحمت کند کسی را که وظیفه‌اش را به‌درستی انجام دهد.

گفتنی است در این مراسم مداح اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) قاسم باباجانی پور با ذکر مصائب ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) به عزاداری و سوگواری پرداخت.

مطالب مشابه