غزه نمی‌میرد؛ غزه نمی‌بازد

تاریخ انتشار:

حاکمانِ اسرائیل به بهانه‌ی دست‌یابی به چیزی که "امنیت" می‌خوانند از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌ و ناامنی آفریده‌اند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر مهراب صادق‌نیا عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در یادداشتی با عنوان «غزه نمی‌میرد؛ غزه نمی‌بازد» آورده است:
روزهاست که مظلومانِ عزّه زیر انواع و اقسام بمب و موشک و همراه با محرومیّت از کم‌ترین نیازمندی‌های زیستی، با خشم و خشونتِ دیوانه‌وار غاصبان صهیونیست دست و پنجه نرم می‌کند و سرود مقاومت می‌خوانند. کودکان فلسطینی حتّی در بیمارستان از هجومِ وحشیانه‌ی این جماعتِ غاصب در امان نیستند و ناشکفته پرپر می‌شوند. این در حالی است که خیلی‌ها چشم بر این جنایت‌ها بسته و بی‌خیالِ دردِ انسان‌هایی شده‌اند که تجربه‌ی تاریخی به آن‌ها ثابت کرده است که با “برگ سبز زیتون” نمی‌توانند از حقوق خود دفاع کرده و خانه و سرزمین خود را از دزدهای وقیح اسرائیلی پس بگیرند.
بیش از چهل روز است که سربازان اسرائیلی که مدّعی هستند “ششمین ارتش قدرتمند جهان” هستند، مشغول کشتار مردم مظلومی هستند که جز سرزمین خود چیزی نمی‌خواهند. حاکمانِ اسرائیل به بهانه‌ی دست‌یابی به چیزی که “امنیت” می‌خوانند از هیچ جنایتی فروگذار نکرده‌ و ناامنی آفریده‌اند. بهانه‌ی ابلهانه‌ای که برای کمتر ملتی قانع‌کننده بوده است. بهانه‌ای که نتوانسته است نفرت رو به افزایش وجدان‌های بیدارِ انسان‌های آزاده در گوشه و کنار جهان را کنترل کند. بهانه‌ای که حتّی برای مردم کشورهای همیشه‌مدافع اسرائیل هم ناموجًه بوده و آن‌ها را برای محکومیّت این جنایات به خیابان کشانده است. آن‌چه حاکمانِ دیوانه‌ی اسرائیل در غزه انجام می‌دهند، “دفاع از امنیّت خودشان” نیست. خون‌ریزی آنان برای فرو نشاندن خشمِ وحشیانه‌شان و پنهان کردن ناتوانی‌شان در رویارویی با دست‌های خالی است؛ آنان نسل‌کشی می‌کنند چون می‌دانند هیچ منطقی وجود نامشروع‌شان را تایید نمی‌کند. آن‌ها می‌دانند که هیچ نسبت معناداری میان جنایت و پیروزی نیست. آن‌چه که آنان به دنبال آن هستند، خیال خامی است که با هر جنایت تازه از آن دورتر می‌شوند. هویّت مقاوت مردمان فلسطین چیزی نیست که به بود و نبود یک گروه جهادی و چند گردان واسته باشد. مقاومت مردم فلسطین، چشمه‌ی جوشانی است که حماس‌ها و حماسه‌ها را تولید کرده و خواهد کرد. اسرائیل با نمایش خوی وحشی‌گرایانه‌ی خود در غزه، هویّت مقاومت مظلومان فلسطین و حامیان آن‌ها را معنادارتر و منسجم‌تر می‌کند. کودکانی که از این جنایت جان سالم به در ببرند، نسل‌های آینده، و همه‌ی کسانی که این روزها شاهد قتلِ عام گسترده‌ی اسرائیل هستند، سربازانی خواهند شد که خواب و آرام‌ش را از غاصبان صهیونیست خواهند گرفت. واقعیّت آن است که اسرائیل منفورتر از همیشه شده است. با قلدر بازی و خون‌ریزی نمی‌توان از این نفرت کاست. نزدیک‌ترین دوستان اسرائیل هم خجالت می‌کشند از این همه ددمنشی دفاع کنند و زبان‌شان کند شده است. هیمنه‌ی اسرائیل در حال فروپاشی است و این تلاش‌های مذبوحانه به فروپاشی بیش‌تر و نزدیک‌تر آن کمک می‌کند. بی‌تردید پیروز واقعی این صحنه‌های ترادژیک و دردناک، مردمان غزه‌اند؛ آنان که امروز در زیر موشک‌های و در مواجهه با تانک‌های مرکاوا ایستاده می‌میرند.