گزارش وزارت دفاع آمریکا درباره تهدید سایبری چین

تاریخ انتشار:

وقتی توانایی وارد کردن آسیب و اراده برای آسیب رساندن را با هم ترکیب کنید، یک تهدید واقعی در دستان خود خواهید داشت. در جبهه سایبری، چین هر دو را دارد.

این گزارش هشدار می‌دهد که حزب کمونیست چین علاوه بر قابلیت‌های نظامی و هسته‌ای خود، یک تهدید سایبری پیچیده و مداوم برای ایالات متحده و متحدان و شرکای کلیدی آن، به‌ویژه تایوان، بشمار می‌آید.

پیگیری تهاجمی چین برای توانایی‌های سایبری ناشی از عزم این کشور برای یکسان کردن زمین بازی با ایالات متحده است.

بنابراین، چهار پای تهدید سایبری چین چیست؟

اول، این گزارش بر قصد چین برای ایجاد اثرات مخرب با هدف قرار دادن زیرساخت های حیاتی ایالات متحده تاکید می کند.

این گزارش که بازتاب ارزیابی‌های قبلی جامعه اطلاعاتی است، هشدار می‌دهد که چین توانایی انجام حملات سایبری را دارد که می‌تواند باعث ایجاد وقفه‌های محلی و موقت در بخش‌های زیرساختی حیاتی ایالات متحده مانند انرژی، دفاع و مخابرات شود.

این گزارش یک قدم فراتر می رود و هشدار می دهد که چین معتقد است حملات سایبری حتی در برابر دشمنان برتر نظامی، موثرتر هستند.

این حملات حساب شده به تحرک نظامی و بهره وری اقتصادی با هدف جلوگیری از اقدام ایالات متحده یا شکست پاسخ های ایالات متحده در تایوان انجام می شود.

دوم، حملات سایبری چین فراتر از شبکه‌های زیرساختی حیاتی است.

این گزارش همچنین هشدار می دهد که چین از ابزارهای سایبری برای نفوذ اطلاعات حساس برای به دست آوردن مزیت اقتصادی و نظامی استفاده می کند.

چین دارایی‌های معنوی و اطلاعات حساس را از اهداف دانشگاهی، اقتصادی، نظامی و سیاسی می‌دزدد و خود را قادر می‌سازد تا تصویری عملیاتی از شبکه‌های دفاعی، وضعیت نظامی، لجستیک و قابلیت‌های نظامی مربوط به ایالات متحده ایجاد کند.

سوم، گزارش اشاره می‌کند که چین می‌تواند از طیف وسیعی از فضای سایبری، محاصره و کمپین‌های جنبشی به عنوان ابزاری برای فشار بر روی تایوان استفاده کند.

در صورت عدم موفقیت، حزب کمونیست چین ممکن است فعالیت های خود در فضای سایبری، فضا، یا فعالیت‌های هسته‌ای را تشدید کند تا به شرایط خود در درگیری چین و تایوان پایان دهد.

در این زمینه، چین احتمالاً حملات سایبری به سیستم‌های فرماندهی و کنترل نظامی تایوان انجام خواهد داد تا توانایی تایوان برای دفاع از خود را تضعیف کند.

چهارم، این گزارش همچنین توجه را به عملیات حوزه شناختی چین جلب می کند که جنگ روانی را با عملیات سایبری برای شکل دادن به رفتار و تصمیم گیری دشمنان ترکیب می کند.

این گزارش هشدار می دهد که چین به طور فعال مردم آمریکا را هدف قرار می دهد تا بر افکار عمومی تاثیر بگذارد و منافع خود را ارتقا دهد.

با تغییر احساسات عمومی، چین به دنبال ایجاد محیط بین المللی مطلوبی است که برای ظهور و جوان سازی خود مساعد باشد.

این گزارش، تصویری تلخ از نوآوری تهاجمی فناوری نظامی چین و تأثیرات منفی آن بر ایالات متحده و متحدان و شرکای آن ترسیم می کند که برای مقابله با این تهدیدات سایبری، ایالات متحده باید پاسخی جامع اتخاذ و اجرا کند.

انجام ارزیابی دقیق ریسک زیرساخت های حیاتی ایالات متحده، اولین گام برای محافظت از زیرساخت هایی است که از تحرک نظامی و بهره وری اقتصادی پشتیبانی می کند.

ارزیابی ریسک باید شامل واکنش به حادثه و آمادگی برای اختلالات احتمالی ناشی از حملات سایبری چین باشد.

علاوه بر این، ایالات متحده باید انعطاف‌پذیری سایبری و اطلاعاتی خود را بهبود بخشد، توانایی شناسایی و ردیابی دشمنان، اشتراک‌گذاری اطلاعات، و بسیج و حفظ پرسنل را حفظ کند.

تقویت امنیت داده ها در شبکه های دولتی و موسسات مختلف هدف چین نیز برای محافظت در برابر سرقت مالکیت معنوی توسط چین نیز بسیار مهم است.

حفاظت از فناوری‌های نظامی اختصاصی، مستلزم تلاش‌های ضد جاسوسی قوی، همراه با شناسایی و تحریم شرکت‌های چینی است که این فعالیت‌های غیرقانونی را انجام می‌دهند یا مستقیماً از آن بهره می‌برند.

علاوه بر تقویت امنیت خود، ایالات متحده باید به هدف اصلی منطقه ای حملات سایبری چین، یعنی تایوان نیز کمک کند.

ایالات متحده ظرفیت سازی سایبری برای تایوان، آمادگی نظامی و انعطاف پذیری آن را در شرایط بحران افزایش می دهد.

حفظ و تقویت اتحادها و مشارکت های خود در منطقه هند و اقیانوس آرام از طریق اشتراک گذاری اطلاعات و ارائه منابع برای کمک به دفع تهدیدات سایبری چین برای ایالات متحده بسیار مهم است.

با انجام این کار، ایالات متحده می تواند تعهد خود را به یک شریک منطقه ای تایید کند و همزمان آمادگی کلی سایبری تایوان را در برابر تهدیدات سایبری چین افزایش دهد و در نتیجه به جلوگیری از هرگونه حمله احتمالی کمک کند.

آخرین گزارش پنتاگون بر نیاز مبرم برای محافظت از برتری فناوری، رفاه اقتصادی و امنیت ملی آمریکا در برابر حملات سایبری چین تاکید می کند.

پیامی که واشنگتن به چین می‌فرستد باید واضح باشد: ایالات متحده متعهد به حفاظت از فضای سایبری و دارایی‌های دیجیتال خود و همچنین متحدان و شرکای خود، به‌ویژه تایوان است.

منبع: موسسه اطلاع رسانی سایبربان

مطالب مشابه