در دیدار با دکتر عبدالعزیز بایندیر تاکید شد؛

مسلمانان با تکیه بر قرآن می‌توانند اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند

تاریخ انتشار:

جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه ادیان و مذاهب در سفری به ترکیه ضمن بازدید از مسجد سلیمانیه استابول با پروفسور دکتر عبدالعزیز بایندیر مسول وقف این مسجد دیدار و گفت‌وگو کردند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در این دیدار دکتر جواد لطفی رئیس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب با ابراز خوشحالی از دیدار با دکتر عبدالعزیز بایندیر گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب طبق بیانیه رسالت خود ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت‌‌و‌گو با پیروان آنها با تکیه بر مشترکات، در جهت‌ همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه‌ی اسلام بر اساس آموزه‌های اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید.
رئیس دانشکده شیعه شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب ادامه داد؛ یکی از مفاهیمی که خداوند متعال در قرآن به آن تاکید کرده است پرهیز از اختلاف و تشکیل امت واحده است و مسلمانان با تکیه بر قرآن و مشترکات می‌توانند اتحاد و انسجام خود را حفظ کنند.
وی با معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب و فعالیت‌های علمی و فرهنگی و بین المللی این دانشگاه افزود؛ دانشگاه ادیان و مذاهب با تاسیس دانشکده علوم و معارف قرآن در تلاش است که روح جامعه را با قرآن مانوس کند.
دکتر لطفی خاطر نشان کرد؛ توجه به مفاهیم اصیل اسلامی و قرآنی و انتشار صدها کتاب، مقاله و رساله با موضوعات قرآنی در دانشگاه ادیان و مذاهب این دانشگاه را مورد توجه قرآن پژوهان قرار داده است.
در این دیدار پروفسور دکتر عبدالعزیز بایندیر مسول وقف مسجد سلیمانیه با خوش آمدگویی به هیئت دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: قرآن راه سعادت و نجات را برای بشریت گشوده است و کتابی است جاودانه و جهان شمول که در بر دارنده نیازهای بشر در همه‌ی اعصار است.
این قرآن پژوه با ابراز خوشحالی از فعالیت‌های قرآنی دانشگاه ادیان و مذاهب و با استقبال و اعلام آمادگی برای همکاری‌های قرآنی با این دانشگاه بیان کرد؛ خداوند متعال قرآن را به گونه‌ای تنظیم کرده است که در هر عصر و زمانی مردم بتوانند از معارف زلال و ناب آن بهره‌مند گشته و با پاسخ به نیاز بشری تشنگان معارف الهی را سیراب کند.
در پایان دکتر عبدالعزیز بایندیر با پاسخ به سئوالات حاضرین در این دیدار اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک بتواند ضمن بازدید از دانشگاه ادیان و مذاهب با اساتید و دانشجویان این دانشگاه دیدار و گفت‌وگو کند.

مطالب مشابه