خَيْرُ جَليسْ

تاریخ انتشار:

بی‌شک کتاب همچنان و همچنان «خیر و بهترین جلیس است»، اما به این سبک و تا این حد! آنهم در فضای وقت‌کُشی رو به فزونی نسل جوان امروز واقعاً شگفت‌انگیز است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ دکتر عباس خامه‌یار معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی آورده است:

در بازگشت از همايش «نکوداشت وکلای شرعی امام خمینی(ره)» که اخيراً در قم برگزار شد و هنگام‌ سوار شدنم به اسنپی که همکاران دانشگاهی‌ام تدارک دیده بودند، با پدیده جالب و جدیدی روبه‌رو شدم!

خودروی سمند نو، با آذین‌بندی فاخر از داخل و رانندگی بانویی جوان با پوششی مناسب و متین که با شعف، مشغول شنیدن رادیو‌ بود.

مطالب عرفانی، اخلاقی و علمی فاخر، با گویندگی توانا، حس کنجکاوی‌ام‌ را برانگیخت و پس از مدتی تأمل و تردید، بالأخره پرسیدم:

⁃ ببخشید سرکار خانم این کدوم رادیو و کدوم برنامه هست؟

⁃ مؤدبانه پاسخم داد: رادیو نیست، فایل صوتی کتابه.

⁃ گفتم عجب!! چه خوب! میشه عنوان کتاب رو بدونم؟

⁃ پاسخ داد: کتابِ «چهار اثر از فلورانس اسكاوا شين».

⁃ وقتی اعجابم رو دید، افزود: لیسانس روانشناسی‌ام، دارم برای کارشناسی ارشد آماده میشم. اهل کتاب و مطالعه هستم. وقتی از کتابخوانی در  منزل خسته میشم، میرم بیرون برا اسنپ… هم کمک به امرار معاشمه و هم رفع خستگی و تفریح و مهم‌تر از همه برای ادامه کتاب‌خوانی با کتاب گویا.

⁃ ترمز خانم راننده و رسیدنم به مقصد (دانشگاه ادیان و مذاهب)، پایان‌بخش گفتگویم بود. این حرکت فرهنگی اما همچنان فکر و ذهنم را به خود مشغول کرده است.

بی‌شک کتاب همچنان و همچنان «خیر و بهترین جلیس است»، اما به این سبک و تا این حد! آنهم در فضای وقت‌کُشی رو به فزونی نسل جوان امروز واقعاً شگفت‌انگیز است. اجازه عکس گرفتن و توییت زدن، به شرط عدم نشان دادن چهره را به من داد.