پاسخ به پرسش پرتکرار این روزها؛ چرا خدا به داد مردم غزه نمی‌رسد

تاریخ انتشار:

ما خیلی از جوانب کار را در کارهای الهی متوجه نمی‌شویم و فقط از یک منظر به آن می‌نگریم و از دیگر جوانب و مصالحی که در آن هست آگاهی نداریم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایکنا؛ حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن نادم عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب در پاسخ به سئوال  پرتکرار این روزها؛ چرا خدا به داد مردم غزه نمی‌رسد؟ گفت:ما خیلی از جوانب کار را در کارهای الهی متوجه نمی‌شویم و فقط از یک منظر به آن می‌نگریم و از دیگر جوانب و مصالحی که در آن هست آگاهی نداریم در حالی که باید مصالح موجود در هر امر را در نظر گرفت. در طول تاریخ از این حوادث دلخراش خیلی زیاد بوده است و شما می‌توانید یکی از این صحنه‌های دلخراش را در کربلا مشاهده کنید که فرزند پیامبر(ص) و پاکیزه‌ترین شخصیت‌ها به دست پست‌ترین افراد با بدترین وضعیت به شهادت می‌رسند ولی پیامد این جریان چیست؟

دکتر نادم ادامه داد؛ پیامدش این است که در طول تاریخ، اسلام به اسم امام حسین(ع) در تمام دنیا گسترش پیدا می‌کند یعنی خدا آن مظلومیت را می‌بیند ولی آینده‌ و سرانجامی که بر این مظلومیت‌ها مترتب است را هم در نظر می‌گیرد. اکنون در روز عاشورا در خیابان‌های آمریکا جلسه عزاداری برای امام حسین(ع) برگزار می‌شود یعنی دین خدا به نام امام حسین(ع) در تمام دنیا منتشر می‌شود و امام زمان(عج) که می‌آیند و حکومت جهانی دارند به برکت خون امام حسین(ع) است که به ناحق به زمین ریخته شد.

وی افزود؛ خدا آن روز می‌دید که امام حسین(ع) و فرزندان و اصحاب ایشان چگونه به قتل می‌رسند ولی جلوی آن را نگرفت و دست دشمنان را در ارتکاب این جنایت باز گذاشت؛ این در حالی بود که خداوند می‌توانست همانطور که جلوی شمشیر حضرت ابراهیم را گرفت که گلوی فرزندش را نبرد، جلوی شمشیر دشمنان آن حضرت را هم بگیرد ولی این حکمت الهی است که شمشیر ابراهیم نبرد ولی شمشیر قاتلین کربلا ببرد. امروز هم همینطور است و چیزهایی پشت صحنه است که ما از آن خبر نداریم و باید همه جوانب را در نظر گرفت.