طوفان الاقصی واکنشی به حملات و کشتار و اشغال سرزمین فلسطین است

تاریخ انتشار:

امروز شرایطی ایجاد شده که مجاهدان فلسطینی ناچارند از خود و سرزمین‌شان دفاع کنند و برای حفظ آن اقدام کنند.

معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: طوفان الاقصی معلول و واکنشی است به اشغال و کشتاری که دهه‌هاست ادامه دارد. برخلاف ادعای اسرائیلی‌ها طوفان الاقصی آغاز کننده این حوادث و جنگ نبوده است بلکه این عملیات واکنشی به حملات و کشتار و اشغال سرزمین فلسطین است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از ایسنا، دکتر عباس خامه‌یار معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در نشست جوانان احزاب اصلاح طلب گفت: کافی است گفته‌های رهبران و مقامات سیاسی و امنیتی را ببینیم و این برای مشخص شدن عظمت عملیات حماس کافی است. همین مقداری که حرف زدند درباره عملیات طوفان الاقصی روشن می‌کند که در شرایطی که باید یک صف واحد در برابر دشمنان‌شان باشد چطور این عملیات آنها را به هم ریخته است.

وی‌ گفت: طوفان الاقصی معلول و واکنشی است به اشغال و کشتاری که دهه‌هاست ادامه دارد. برخلاف ادعای اسرائیلی‌ها طوفان الاقصی آغاز کننده این حوادث و جنگ نبوده است بلکه این عملیات واکنشی به حملات و کشتار و اشغال سرزمین فلسطین است.

دکتر خامه‌یار اظهار کرد: امروز شرایطی ایجاد شده که مجاهدان فلسطینی ناچارند از خود و سرزمین‌شان دفاع کنند و برای حفظ آن اقدام کنند. با وجود درخواست حهانی برای جلوگیری از ساخت شهرک‌ها به شکل جنون‌آمیزی ساخت این شهرک‌ها انجام شد. توهین و تخریبی که علیه مسجدالاقصی در این سال ها انجام شده است، روز به روز توهین به مقدسات ملت فلسطین بیشتر و بیشتر شده است و هزاران کودک و زن و مرد و رهبران احزاب را زندانی کردند و به شکلی تحقیرآمیز با آنها رفتار می‌کنند.

وی گفت: مردم غزه برای به دست آوردن دارو باید تونل بزنند و از مصر دارو وارد کنند. این مردم مرگ عزتمندانه را بر مرگ تدریجی ترجیح دادند.

این کارشناس مسائل منطقه ادامه داد: ایجاد رژیم صهیونیستی برای این بوده است که خاکریز اول جهان غرب در خاورمیانه باشد. استعمار دنبال کاشتن این رژیم در منطقه بوده است. امروز همه به این نتیجه رسیدند که کوچ دادن یهودی‌ها به این سمت از دنیا برای این بود که دولت‌های غربی با اینها در کشورهایشان مشکل داشتند. رژیم صهیونیستی از همان ابتدا اهداف توسعه‌طلبانه داشته است و امروز شاهد اقدامات توسعه‌طلبانه‌اش هستیم.

وی‌ با بیان اینکه آپارتاید مذهبی در سرزمین‌های اشغالی جریان دارد، گفت: اینها غیر یهودیان را انسان نمی‌دانند و باید کشته شوند و دیدید که وزیرشان بیان کرد باید با بمب هسته‌ای اینها را از بین برد. این برتری‌جویی غیر اخلاقی از ویژگی‌های مهم در توسعه‌طلبی اسرائیل است.