به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی؛

مراسم سال‌روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب مراسم سال‌روز وفات حضرت فاطمه معصومه(س) با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر امیر جوان‌آراسته برگزار شد.

دکتر جوان آراسته ضمن عرض تسلیت به مناسبت وفات حضرت فاطمه معصومه(س) به ذکر فضائل و مناقب آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت معصومه (علیها السلام) پرورش یافته دامان عصمت و طهارت است. او از همان کودکی، تحت تعلیم و تربیت امام موسی کاظم (علیه السلام) و امام رضا (علیه السلام) قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: فضائل ومناقب حضرت معصومه (علیها السلام) را باید از لابه لای تاریخ زندگی آن حضرت و احادیث جست وجو کرد. بعضی از این احادیث مستقیماً در فضیلت حضرت معصومه (علیها السلام) است وبرخی دیگر مربوط به فضیلت زیارت آن حضرت است که نشان دهنده کمالات روحی حضرت معصومه (علیها السلام) می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: با توجه به اختناق موجود در آن زمان، نقل حدیث از معصوم (علیهم السلام) بسیار سخت و دشوار بود. با این وجود، از حضرت معصومه (علیها السلام) احادیثی نقل شده است که همه آنها حول محور امامت وولایت می چرخند وبه نظر می رسد آن حضرت با بیان این احادیث، سعی در سوق دادن افکار جامعه به سمت امامت و ولایتی که در غربت مانده بود، نموده است.

گفتنی است این مراسم که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب در نمازخانه دانشگاه برگزار شد با ذکر مصیبت حضرت معصومه و اهل‌بیت (علیهم السلام) خاتمه یافت.

350a7913-3
350a7913-3
350a7926-2
350a7934
350a7939
350a7943
350a7944

مطالب مشابه