همزمان با آیین آغاز سال تحصیلی برگزار می‌شود؛

مراسم رونمایی از کتاب‌های دانشنامه بین‌المللی ارتباطات و زخم و زیتون

تاریخ انتشار:

مراسم رونمایی از کتاب‌های دانشنامه بین‌المللی ارتباطات و زخم زیتون با حضور دکتر علی اکبر صالحی «قائم مقام و معاون محترم فرهنگستان علوم» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه،‌ همزمان با آیین آغاز سال تحصیلی، مراسم رونمایی از کتاب‌های «دانشنامه بین المللی ارتباطات» و «زخم و زیتون» با حضور دکتر علی اکبر صالحی «قائم مقام و معاون محترم فرهنگستان علوم» در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در این مراسم از جلد دوم و سوم دانشنامه بین المللی ارتباطات به سرویراستاری دکتر حسن بشیر و جلد اول و دوم کتاب زخم و زیتون اثر دکتر عباس خامه‌یار معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب رونمایی خواهد شد.

همچنین گفتنی است کتاب دانش نامه بین المللی ارتباطات در دوازده جلد به زبان انگلیسی از سال ۲۰۰۸ منتشر شده است. حدود ۱۳۳۹ مدخل در طول این مجموعه وجود دارد. چهار هزار نفر از استادان برجسته دنیا از ۷۰ کشور در این مجموعه دخیل بوده‌اند. یکی از مجلدات این مجموعه نمایه کل این کتاب ها بوده و هر جلد کتاب حدود ۳۰۰ صفحه است.

جلد اول کتاب «زخم و زیتون» نیز که در دو فصل به رشته تحریر درآمده، شرح روزنوشته‌ها و روایت‌های دسته اولی است که نویسنده ثبت و ضبط کرده و تلاش داشته تا مشاهدات و تجربیات خود از حدود چهار دهه هم‌زیستی و رابطه مستقیم با اندیشمندان، شعرا، نویسندگان، پژوهشگران و شخصیت‌های دینی و سیاسی دنیای عرب و حوزه تمدنی ایران را با بیانی ساده و صریح بازگو کند. این کتاب توسط خانم «اسما باچیل»(Esma bacil) به ترکی استانبولی ترجمه شده و «علی آکین جابا» ویراستار آن بوده است. این اثر در نمایشگاه کتاب ترکیه که به عنوان بزرگترین نمایشگاه ترکیه شناخته می‌شود و پس  از سه سال وقفه با شعار «دنیای جادویی کتاب» از ۱۲ آذر ماه آغاز به کار کرد و تا ۲۰ آذر ادامه داشت، از سوى انتشارات Kalender و Önsöz رونمایی شد. جلد اول کتاب زخم و زیتون، سال ۱۴۰۰ نیز به زبان عربی منتشر و در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بیروت طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ لبنان و جمعی از فرهیختگان و نویسندگان لبنانی رونمایی شده بود.

علاقمندان برای شرکت در این مراسم می‌توانند روز چهارشنبه 26 مهر 1402 ساعت 9:30 که با حضور شخصیت‌های کشوری و بین المللی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود حضور یابند.

مطالب مشابه