با صدور پیامی؛

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب درگذشت دکتر سید عبدالصالح جعفری را تسلیت گفت

تاریخ انتشار:

درگذشتِ اسف‌انگیز نخبه‌ی دردآشنا، پزشک دین‌شناس و متخصصِ فلسفه‌ی دین، همه‌ی کسانی که ایشان و شایستگی‌هایش را می‌شناختند،در بُهت و اندوهی بی‌پایان فرو بُرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه؛ در پی درگذشت ناباورانه‌ی دکتر سید عبدالصالح جعفری دانش‌آموخته‌ دکتری دین پژوهی دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يرفع الله الذين آمنوا منكم والذين اوتوا العلم درجات

از شمارِ دو چشم، یک‌تن کم                           وزشمارِ خرد، هزاران بیش

درگذشتِ اسف‌انگیز نخبه‌ی دردآشنا، پزشک دین‌شناس و متخصصِ فلسفه‌ی دین، همه‌ی کسانی که ایشان و شایستگی‌هایش را می‌شناختند،در بُهت و اندوهی بی‌پایان فرو بُرد.

او که نشانِ افتخارِ فرزندی شهیدی عالی‌مقام را داشت که از سوی رهبری، به لقبِ شهیدِ پیشروِ کرمانشاه، ملقب شده بود، از دانش‌آموختگانِ دکتریِ دین‌پژوهی در دانشگاه ادیان  و مذاهب بود و به‌خاطرِ تلفیق میان پزشکی، فلسفه و دین‌شناسی، در بهار سال جاری،به‌عنوان مسئول راه‌اندازی و دبیر کرسی فقه پزشکیِ “مرکز تحقیقات اخلاق و تاریخ پزشکی”، منصوب شده بود.

او در زمان تحصیل، از فعالان دانشجویی بود و پس از دانش‌آموختگی، در شمار و ترازِ استادان جوان و دانشمندان متعهدِ ایران اسلامی، درآمده بود.اینجانب، با قلبی غمبار و چشمانی اشکبار، درگذشت ناگهانیِ این دانشورِ فرهیخته و آتیه‌دار را تسلیت گفته، با خانواده‌ی گرامی و مردم غیورِ دیارش، کرمانشاه، و همه‌ی دانشگاهیان و دین‌پژوهان، اظهار همدردی می‌کنم.

علو درجات او، و شکیباییِ بازماندگانش را از خدای متعال، مسئلت می‌نمایم.

سید ابوالحسن نواب

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب

مطالب مشابه