بازدید جمعی از صوفیان هند از دانشگاه ادیان و مذاهب

تاریخ انتشار:

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب جمعی از سران فرق صوفی هند از جمله چشتیه و قادریه در دانشگاه ادیان و مذاهب حضور یافتند و در دیداری صمیمی با حجت الاسلام والمسلمین نواب رئیس این دانشگاه و چند تن از اعضای هیئت علمی به گفتگو نشستند.

در این ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین نواب ضمن خوشامدگویی به این گروه خشنودی خود را از حضور این میهمانان ابراز و آمادگی خود را برای شنیدن سخنان ایشان ابراز کرد.

در ادامه این دیدار میهمانان هندی ضمن تشریح اوضاع اجتماعی مسلمانان در هند امروز از گسترش افراطی گری و وهابیت در منطقه و این کشور ابراز نگرانی کردند.

این گروه همچنین خواستار حمایت و اتحاد شیعیان و صوفیان در برابر خطر مشترک وهابیت شدند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با تایید خطر وهابیت برای جهان اسلام اعلام کرد که ما در کنار همه صوفیانی که با وهابیت و تکفیر مبارزه می کنند خواهیم ایستاد و از آنان حمایت خواهیم کرد.

در ادامه این گفتگو و پس ازا اهدای لوح یادبودی به میهمانان از طرف رئیس دانشگاه، نشستی کوتاه و تخصصی نیز میان میهمانان و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاه از جمله حجج اسلام دکتر الهی منش و دکتر ایمانی برگزار شد.

گروه هندی در پایان حضور خود در این مرکز از کتابخانه تخصصی ادیان و مذاهب نیز بازدید کردند.

نکته جالب توجه در این بازدید تعجب گروه هندی از وجود کتاب هایی درباره تصوف و عرفان در کتابخانه بود چرا که به گفته ایشان بسیاری از دوستانشان به قصد بازداشتن آنها از سفر به ایران این کشور را مخالف صوفیان و دانشگاه های آن را فاقد هر گونه اثری درباره عرفان و تصوف توصیف کرده بودند.

مطالب مشابه