به همت معاونت ارتباطات و امور بین الملل؛

دوازدهمین دوره بین المللی شیعه شناسی برگزار شد

تاریخ انتشار:

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به همت معاونت ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، دوازدهمین دوره بین المللی شیعه شناسی برگزار شد. بر اساس گزارش معاونت ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه معرفی عالمانه اسلام و مذهب تشیّع به علاقمندان به آشنایی با اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) است. در همین راستا از سال 1393 تا کنون برنامه‌های بین‌المللی مختلفی در قالب دوره‌هایی مانند دوره شیعه شناسی توسط اداره کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب طراحی و اجرا شده است که طی آن شرکت کنندگان با تاریخ، عقاید، باورها و ویژگی های مذهب تشیع آشنا شده‌اند.

پس از پایان همه گیری بیماری کرونا و عادی شدن شرایط، دوازدهمین دوره بین‌المللی شیعه شناسی به‌صورت حضوری و با حضور شرکت کنندگانی از کشورهای انگلیس، سوئیس، فرانسه و واتیکان برگزار گردید. در این دوره که به صورت فشرده در چهار روز و در تهران و شهر مقدس قم برگزار شد، اساتید برجسته در حوزه مطالعات اسلامی به تدریس و ارائه سخنرانی پرداختند. این دوره به گونه‌ای طراحی شد که شرکت کنندگان ضمن آشنایی کامل با تاریخ پیدایش تشیع و سیر تطور آن، با عقائد شیعه و وضعیت آن در دوره معاصر نیز آشنا شوند.

از اهداف این دوره می‌توان به معرفی شیعه توسط اندیشمندان شیعی، آشنایی با تاریخ و سیر تطور شیعه، آشنایی با اصول و عقاید شیعه، آشنایی با معارف و تعالیم اهل بیت(ع) اشاره کرد. به همین جهت برای رسیدن به این اهداف عناوین و دروس مورد نظر برای علاقمندان تدریس شد.

عناوین مطرح شده در این دوره شامل پیدایش شیعه، منابع اندیشه شیعه، خداشناسی، امامت، زن در تشیع، معنویت و عرفان، همزیستی ادیان، اعمال و مناسک، مهدویت، آشنایی با مرجعیت بوده و شرکت کنندگان در این دوره با این مباحث به صورت کامل آشنا شدند.

در این دوره بین المللی اساتیدی همچون حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، دکتر مرتضی مداحی، دکتر سید محمود موسوی، دکتر احمد مسجد جامعی، استاد رحیم پور ازغدی، دکتر محمد حسین مظفری، دکتر حامد شاه رفعتی، دکتر سوسن مرندی، دکتر مرتضی رضازاده، دکتر محسن قنبری، دکتر رسول رسولی پور و دکتر محمد فنایی اشکوری حضور داشتند.

لازم به ذکر است که در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی شرکت در دوره اعطا شد.

 

مطالب مشابه