در راستای گسترش همکاری‌های علمی؛

تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه بوسان کره جنوبی امضا شد

تاریخ انتشار:

میان دو کشور ایران و کره جنوبی ارتباطات گسترده و تاریخی بسیاری وجود داشته و باید این ارتباطات را استحکام بخشید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به کوشش مرکز صلح و گفتگوی دانشگاه ادیان و مذاهب، تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی فی مابین دانشگاه ادیان و مذاهب و موسسه مطالعات مدیترانه‌ای دانشگاه بوسان کره جنوبی به امضای رؤسای دو دانشگاه رسید. مطابق این تفاهم‌نامه امکان برقراری ارتباطات بین المللی در قالب‌های علمی تسهیل، و تبادل استاد و دانشجو میان دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه بوسان برقرار خواهد شد.

در این نشست حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب به بیان ارتباطات گسترده و تاریخی میان دو ملت ایران و کره جنوبی پرداخت و این ارتباط را گام موثری در استحکام بخشیدن به ارتباطات و گسترش هر چه بیشتر آن بیان کرد.

در ادامه این جلسه رئیس دانشگاه بوسان کره جنوبی با ابراز و اظهار خرسندی از برقراری این ارتباط علمی، همکاری و مشارکت این دو دانشگاه را مهم دانست و بر اجرایی شدن این تفاهم نامه تاکید کرد.

 دکتر محمدمهدی تسخیری معاون ارتباطات و امور بین‌الملل دانشگاه ادیان و مذاهب نیز با اشاره به فعالیت‌های بین‌المللی این دانشگاه گفت: این تفاهم‌نامه شامل همکاری و مشارکت در زمینه طرح‌های پژوهشی مشترک، برگزاری نشست‌‌ها، سمینارهای علمی مشترک، تبادل اطلاعات علمی، برنامه‌ریزی و برگزاری کارگاه‌های مشترک و دیگر همکاری‌های علمی و دانشگاهی می‌شود.

در ادامه این جلسه مسئولان نشریات دانشگاه ادیان و مذاهب و دانشگاه بوسان به معرفی مجلات و نشریات علمی منتشر شده در این دو دانشگاه پرداختند.

سخنران دیگر این برنامه دکتر محمدحسین مظفری رئیس مرکز صلح و گفتگو بود که به شکل مختصر مطالبی در معرفی مرکز و برنامه‌های انجام شده و پیش رو ایراد کرد.

در پایان این جلسه مدیر کل امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان این جلسه به بیان امکان تداوم و ارتقا سطح همکاری‌های بینادانشگاهی تاکید کرد.

350a2679
350a2679
350a2655
350a2660
350a2736
350a2760
350a2860

مطالب مشابه