نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران:

مدیر روابط عمومی باید با شفافیت پاسخگو باشد

تاریخ انتشار:

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران بر ضرورت پاسخگویی توام با شفافیت مدیران روابط عمومی تاکید کرد و گفت: در این زمینه باید منفعت سازمانی و منافع مردم در نظر گرفته شود.

به گزارش دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه؛ قربانعلی تنگشیر مهمان ویژه کلاس درس متفاوت که در کافه اتفاق با حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت رسانه دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، ضمن قدردانی از دکتر محمدمهدی فتوره چی به خاطر تلاش‌های بی‌وقفه ایشان برای علم روابط عمومی گفت: روابط عمومی یک صنعت است که در دنیا حرف اول را می‌زند اما در ایران جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران در ادامه به معرفی انجمن متخصصان روابط عمومی پرداخت و گفت: انجمن متخصصان روابط عمومی نهاد تخصصی است که توسط جمعی از اساتید، مدیران و کارشناسان روابط عمومی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه این انجمن هرساله اقدام به چاپ کتاب سال روابط عمومی می‌نماید، افزود: افراد علاقه‌مند دارای تحصیلات روابط عمومی و شاغلان این رشته می‌توانند برای عضویت در انجمن ثبت نام نمایند.

تنگشیر در ادامه تنها مرجع رسانه‌ای تخصصی روابط عمومی را (شارا) شبکه اطلاع‌رسانی روابط عمومی ایران عنوان کرد.

وی با بیان اینکه اهمیت روابط عمومی در جامعه جهانی زیاد است، گفت متاسفانه در حوزه روابط عمومی مدیر خوب نداریم.

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با اشاره به اینکه هر سازمانی یک فرهنگ خاص دارد، گفت مدیر روابط عمومی در حوزه فرهنگی باید یک جامعه‌شناس و یک روانشناس باشد.

وی در ادامه بر نقش محوری روابط عمومی در مدیریت بحران‌ها تاکید کرد و گفت: در بحران‌های روابط عمومی، زمان اهمیت بسیار بالایی دارد.

تنگشیر با انتقاد از فقدان آشنایی مدیران روابط عمومی با تکنیک‌های ارتباطی و روابط عمومی موثر گفت: روابط‌عمومی باید بر محور تفکرمداری، مشارکت‌مداری و اطلاع‌مداری باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان مؤثر باشد.

وی فقدان برنامه ریزی، نبود آموزش، نداشتن امنیت شغلی، بی‌اطلاعی از فرهنگ سازمانی، عدم آشنایی با تکنیک اقناع، ضعف اطلاع‌رسانی، نداشتن روحیه سازندگی و آستانه تحمل بالا، قضاوت شخصی مستقل، فقدان اخلاق حرفه‌ای، نداشتن مدیریت بحران و مدیریت استرتژیک را از جمله چالش‌های توسعه روابط عمومی دولتی در ایران دانست.

نایب رئیس انجمن متخصصان روابط عمومی ایران با تاکید بر این که مدیر روابط عمومی باید پاسخگو باشد، افزود: این پاسخگویی باید توام با شفافیت باشد و در این زمینه منفعت سازمان و منافع مردم در نظر گرفته شود.

در پایان جلسه دانشجویان مدیریت رسانه، هدیه‌ای ارزشمند و گلدان گلی به رسم سپاس به استاد تنگشیر اهدا کردند.

همچنین برش کیک با توجه به کلاس درس روابط عمومی با نوشته «روابط عمومی چشم بینا، گوش شنوا و قلب تپنده سازمان است» به دست استاد تنگشیر از دیگر برنامه های این نشست صمیمی بود.

عکس:مریم شمس‌بخش

زندگی پس از روابط عمومی موزون شد

7ab2298d-3cef-45f4-821b-423ddc6066a5
7ab2298d-3cef-45f4-821b-423ddc6066a5
16e8ec57-3568-4f5f-9388-8dcab1825043
50c8a9cd-1671-4c75-b823-db8cf85993dd
79a767bb-ef7c-4c6b-bc75-9ab3c518ccb8
133b775c-4915-4a7b-aeea-8a28c7925c41
a9d9d4d9-85cf-4258-bb98-b5b0c61373f11
a9d9d4d9-85cf-4258-bb98-b5b0c61373f1
c39bf8ac-57f4-4de8-beb4-557cd6adc4b31
cd47b0ad-58c0-48cb-a640-501ee8b72d85
f45f42f6-8424-4b36-9f28-939acb0f99c3
f93cd24a-1020-4251-b808-658ca91a41ef
12d0ead3-91ee-40e6-aae6-ea0688d7f7b5
d4fafdf5-51b0-4341-8f51-83ebfa63a731
7bd4cf32-f325-4966-aa8c-f9dc1c367cf9
3051715d-bb59-49d0-9805-649609124fe7
f31bbe70-b84e-47bb-a277-5efdcdda3493

مطالب مشابه