معاون ارتباطات و بین الملل دانشگاه تاکید کرد؛

دانشگاه‌های ایران اسلامی باید روابط بین المللی خود را گسترش دهند

تاریخ انتشار:

باید فرهنگی را به وجود آورد تا رفت و آمد دانشجویان به داخل و خارج از کشور یک رفتار منفی تلقی نشود.

نخستین همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه، نخستین همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی به همت و ابتکار دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان و با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری «معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب»در شهمیرزاد استان سمنان برگزار شد.

این نشست نخستین همایش بین‌المللی آموزش پزشکی میان فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است که با هدف معرفی ظرفیت‌های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی این دانشگاه در هتل ساران شهمیرزاد برگزار شد.

در این اجلاس حجت الاسلام  والمسلمین دکتر محمدمهدی تسخیری گفت: باید فرهنگی را به وجود آورد تا رفت و آمد دانشجویان به داخل و خارج از کشور یک رفتار منفی تلقی نشود.

وی افزود: دانشگاه‌های مختلف ایران اسلامی باید در بخش‌های مختلف مانند تولید مجلات، مقالات با دانشگاه‌های نقاط مختلف جهان همکاری کند و روابط بین‌المللی را گسترش دهند. دانشگاه‌ها برای فعالیت در عرصه بین‌المللی باید هزینه کنند و اگر برنامه‌ریزی جذب دانشجویان خارج از کشور دارند، باید در زمینه اعزام اساتید و دانشجو و هیئت علمی نیز نقش‌آفرینی کند.

معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: دانشگاه‌ها برای تقویت حضور و فعالیت خود در عرصه بین‌المللی با نمایندگی‌های سیاسی وعلمی دیگر کشورها باید ارتباط خود را تقویت کنند. دانشگاه ادیان و مذاهب سال گذشته ۱۲ مجموعه از اساتید علمی به  کشور در نقاط مختلف جهان مانند هلند، اتریش، چک، عراق، عمان … اعزام کرده است و ۲۲ تفاهم‌نامه را به ثبت رسانده و ۳۵هیئت علمی و دیپلماتیک در  سال گذشته در این دانشگاه حاضر شدند.

گفتنی است در این همایش دو روزه، سفیر کشور غنا در ایران، مشاور ارشد وزیر علوم و تحقیقات و فناوری، معاون ارتباطات و امور بین الملل دانشگاه ادیان و مذاهب، نماینده دانشجویان عراقی در سفارت عراق و مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان و معاونان دانشگاه علوم پزشکی استان‌های مازندران و گلستان، نمایندگان موسسات جذب دانشجویان خارجی و جمعی از نمایندگان دانشجویان خارجی حضور داشتند.

مطالب مشابه