به همت معاونت پژوهشی

رونمایی از کتاب نصیریه با حضور ریاست محترم دانشگاه ادیان برگزار شد

تاریخ انتشار:

مراسم رونمایی کتاب «نصیریه» با حضور ریاست محترم دانشگاه ادیان و مذاهب حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب و علی بهادری جهرمی (سخنگوی دولت سیزدهم)، در سی و چهارمین نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب با حضور در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۲ با رونمایی از کتاب «نصیریه تاریخ، منابع و عقاید» گفت: این کتاب یکی از بهترین آثاری است که در سال‌های اخیر در این زمینه منتشر شده است. کتاب «نصیریه تاریخ، منابع و عقاید» بیست سال وجه همت من بوده و من به همه کتاب‌ها و منابع این جریان دسترسی پیدا کردم و سفرهای متعددی به لاذقیه و روستاهای آن انجام دادم و با این جریان حشر و نشر داشتم.

وی اضافه کرد: به هرحال نصیریه در حال یک تحول هستند. اینها با یک دوگانه روبه‌رو هستند، از یک طرف با مسئله میراث کهن خودشان و ادعاهای خطرناکی که ما آنها را قبول نداریم و از طرف دیگر حرکت به سمت جریان اعتدالی که خودشان را به جریان شیعه جعفری منتسب کنند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: حرکتی از ۲۰۰ سال قبل صورت گرفته و شیعیان هفت امامی متمایل به تشیع اثناعشری شدند. به نظرم کم کم این تمایل در اقلیت‌های دیگر شیعی نیز ایجاد می شود که به این سمت حرکت کنند.

مطالب مشابه