دیدار و گفتگو رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب واحد مشهد با ریاست شورای عالی حوزه علمیه خراسان

تاریخ انتشار:

حجت الاسلام و المسلمین دکتر غفوری نژاد: رویکرد توسعه ای دانشگاه ادیان و مذاهب شعبه مشهد جذب و تربیت طلاب متخصص در 56 رشته این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین فرزانه ریاست شورای عالی حوزه علمیه خراسان ضمن ابراز خرسندی از فعالیت های انجام شده در دانشگاه، بر توسعه رشته شیعه شناسی تاکید کرد. وی در این گفتگو ابراز داشت که تربیت اسلام شناس و شیعه شناس چیزی ورای فقیه، متکلم و مفسر است و باید در این جهت فعالیت ها را توسعه داد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر غفوری نژاد رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب شعبه مشهد با بیان گزارش عملکرد پنج ساله این شعبه، به تربیت طلاب متخصص در رشته های وهابیت شناسی، شیعه شناسی، مذاهب کلامی، مطالعات زن و خانواده، ادیان ابراهیمی، مدیریت رسانه و دین پژوهشی در این سال ها اشاره کرد. وی افزود رویکرد توسعه ای دانشگاه ادیان و مذاهب شعبه مشهد جذب و تربیت طلاب متخصص در 56 رشته این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری دوره های شیعه شناسی به زبان انگلیسی برای اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته مطالعات اسلامی از سراسر جهان اشاره کرد و ابراز داشت یکی از این دوره ها با مشارکت دانشگاه فردوسی برگزار شده است و امیدواریم دوره بعدی با مشارکت حوزه علمیه خراسان برگزار شود و بدین وسیله در توسعه روابط بین المللی حوزه علمیه خراسان نقش آفرین باشیم.

مطالب مشابه